Samengestelde dikwandige schaal

bhengeveld

Actieve deelnemer
2 dec 2014
357
9
De laatste tijd erg weinig tijd om in de schuur te prutsen. Tussen de bedrijven door links en rechts een paar minuten achter den draaiert kunnen staan. Vandaag de laatste hand gelegd aan een schaal opgebouwd uit 4 verschillende houtsoorten, waarvan ik alleen van het eikenhout zeker ben van de soort. (het donkerder hout is allemaal gekregen, het eikenhout was een 'leftover') Misschien dat de determineermeneren en -vrouwen hier een weinig licht op de zaken kunnen werpen? Vooral naar het middelste stuk ben ik wel benieuwd.

33cm doorsnede, 12 cm hoog. Geschuurd tot korrel 400. Afgewerkt met twee lagen blanke vernis. Gewicht: 2,7 kg :D

zijkant.jpg


boven.jpg



rand.jpg
 

bhengeveld

Actieve deelnemer
2 dec 2014
357
9
Knappe schaal. Ik zie behalve eik ook azobé maar verder durf ik niet te gokken.
Misschien meranti en iroko???

Meranti wordt veel gebruikt in de kozijnbouw toch? Dan zou dat heel goed kunnen: ik heb een hele zwik voor brandhout bestemde verzaagde kozijnen gekregen.
 
P

Pel

Guest
Aardige schaal, ik gok in het midden de smalle lijn op afzelia en meranti.

Groet Pel.
 

hvdb

Actieve deelnemer
30 jan 2013
223
1
Panningen LB
De buitenste durf ik bijna met zekerheid te zeggen dat het merantie is .
Het middelste lijkt veel op merbau. Maar dat moet je gemerkt hebben met draaien want dat is vrij hard en wat lastig te schuren.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.