Kees stelt zich voor

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.074
414
Bij deze stel ik mij voor (super)kees. Mijn nickname is ooit ontstaan toen ik voor gmail iets moest bedenken en kees al was vergeven. 42 jaar oud en woonachtig in Zeeland. Van beroep waterbouwer en al zo'n 20 jaar geschiedenis is meubels maken en klussen. Met wat ik hier zie, stelt het allemaal weinig voor. Ooit twee servieskastjes gemaakt met vurenhout, wel eens een meubel met MDF, de laatste jaren (met hulp) mijn eigen schuur gebouwd, verder een mooi droogrek voor stookhout, schuifpoort, tuinpoortje en dat soort dingen. En mijn eigen huis ontworpen en laten bouwen. Dat is ook wel aardig gelukt.

De komende jaren wil ik voor in huis weer eens zelf wat meubels bouwen. Een hobbytafel voor op zolder, deuren voor de CV en ventilatie, badkamer meubels en over een jaar of 10 een nieuwe keuken. En zo'n mooie MFTC van Benchworks.

Mijn machinepark is weinig spectaculair. Een Metabo OFE 738 bovenfrees zonder parallel geleider, een Metabo KS 54 cirkelzaag, twee oude nooitgedacht schaven, een Agojama natslijper en een paar bacho beitels en dat is dan wel het spul waar ik het nu mee moet doen.

Hoog op mijn verlanglijst staat een Festool TS 55 (die moet er begin november komen) met stofafzuiging. Verder is gewenst een lamellenfrees en een vlakenvandiktebank. En op termijn een wat betere bovenfrees.

Tot zover,

(Super)Kees
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.