Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 6 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 57

Aanmelding werkstukken forumleden Open Dag Hout

In dit topic kun je het werkstuk aanmelden dat je meebrengt naar de Open Dag Hout op 15 oktober 2017.

Meld hierin je werkstuk middels een foto aan en daarbij natuurlijk de vermelding van je naam. Voeg een korte omschrijving van je werkstuk toe, zodat de jury jouw verhaal erbij kan betrekken. Het werkstuk mag "under construction" zijn, maar er moet goed zichtbaar zijn wat het wordt en blijk geven van het te verwachten afwerkingsniveau. Geef ook aan wat de omvang van het werkstuk is, zodat we weten hoeveel ruimte het in de expositie inneemt. Ons advies is: houdt de omvang “handelbaar”. De organisatie mag overigens een gratis toegangskaart weigeren indien te weinig sprake is van “houtbewerking”.

We verwachten wel dat je je werkstuk voor 11.00 uur in de forumstand brengt en dat het daar tot na de prijsuitreiking aanwezig blijft. Afhankelijk van het aantal ingebrachte stukken zal omstreeks 16.00 uur de bekendmaking van de 'ere' vermeldingen plaatsvinden.

Deze aanmelding van Berm is al in een eerder topic gedaan.

Hoi Jaap, ik neem mijn theelichtje mee.
    Bijlage 64893
    Laatst gewijzigd door Athanor; 21-09-17 om 21:08.

Nog een eerdere aanmelding:

Zal ik dan mijn greenman meenemen, heb m.i. verder niet veel meer hier liggen wat het aanschouwen waard is?

Groet Pel.

Ook deze aanmelding is erder gedaan door Meron

Een aantal houtsnijders hebben het plan opgevat om gezamenlijk een stand te bemannen. Ik doe daar in ieder geval aan mee. Ik neem een aantal houtsnijwerkjes mee en een paar kistjes.

Hier is het draadje daarover: http://www.woodworking.nl/showthread...t-2017-Zutphen

En deze reactie van Nerf is ook eerder geplaatst

Dit werk is geinspireerd door de vorige open dag: http://www.woodworking.nl/showthread...on-en-Wijk0983
    Ik heb ook nog een half af werkstukje liggen, wie weet krijg ik dat in de vakantie nog af. Ik wil best effekes erbij staan, maar een op een Open Dag Hout moet ik rondstruinen! Ik wil best een entreekaartje kopen als dat het gevolg is

Ja, dat klopt @athanor. Ik ben de laatste tijd wat minder actief op het forum, maar nog zeker bezig met hout. Ik ben er iig bij. En neem wat spulletjes mee.

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Ik neem mn gitaar in onderdelen mee. Bij lange na nog niet af..
    IMG_20170304_131627.jpg

20170624_134949.jpg

IMG_20170727_202816.jpg

Ik zal mijn andere gitaar ook meenemen als blijk van het te verwachten niveau. Ruwbouw geeft toch altijd een ander beeld en foutjes zijn altijd nog te verbergen tijdens de daadwerkelijke afwerking..

Het verhaal staat zo'n beetje in de OP van mijn Topic https://www.woodworking.nl/showthrea...-Grand-Concert

Mvg, Richie
    Laatst gewijzigd door Rizz; 21-09-17 om 22:06.

Ik ben voor nemens deze Bonbonnière mee te nemen.
    Bonbonnière houtsoort schaal olijfessen (fraxinus excelsior) lijnen + cirkeltjes ebben (Diospyros crassiflora) voet Gouden regen (Laburnum anagyriodes) Hoog 125 mm Ø 200 mm. Afwerking Cellulose sanding sealer en Melamine lacquer.

galjanp_14a.jpg

Ik gooi dit jaar al mijn vrouwelijke charme in de strijd .

IMG_4520.jpg

Ik neem graag deze jonge dame mee ( al heeft ze twee gezichten ) .

Het werkstuk is gemaakt uit een stuk Robinia pseudoacacia. Het gaat om een deel wat uit een zogenaamde Burl komt. (ver- of uit groeing die kan voorkomen bij bomen, heeft geen doorlopende nerf in het hout )
    Dit rest afval, zaagstuk werd door mij gevonden op een locatie waar meerdere bomen zijn verzaagd. Na contact met de eigenaar mocht ik dit stuk mee nemen.
    Eén zijde van dit vierzijdig werkstuk bezit nog het schors wat een eenheid vormt met de haren.
    Na bewerking heb ik het beeld afgewerkt met meerdere lagen Danish öil.

Een uitgebreider verslag is te lezen op deze link :
    https://www.woodworking.nl/showthrea...cia-burl/page2

Amper 1 jaar jong en net na Opendag Hout 2016 geboren.

Ik kijk er enorm naar uit. Voor mij zeker een bron van inspiratie en een genoegen om met zoveel mensen een prachtige passie te delen.

Tot 15 Oktober,

Gr. Edwin van Setten
    Laatst gewijzigd door hartvoorhout.jouwweb.nl; 25-09-17 om 16:37.

Ik neem dit potje van esdoorn en cocobolo mee. Het is het eerste potje maakte uit een serie van 5.
    Doorsnede 15cm.
    Afwerking celluloselak en was.

potje opendag.jpg

Forum Rechten