Aanmelding werkstukken forumleden Open Dag Hout

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sneeboer

Nieuw lid
1 okt 2017
3
0
Het heeft even geduurd om in te loggen en een zoektocht hoe foto's te plaatsen. Maar met inzet van hulptroepen is het dan uiteindelijk gelukt.
Hier een vaas van olijfhout en een schaal van taxus.
Deze neem ik a.s. zondag mee voor op de forumtafel.
20171010_093632.jpg

20171010_093711.jpg
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.711
810
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Poe moeilijk kiezen.
Hier wat projectjes van afgelopen maanden, ik neem ze in ieder geval mee!

Wel niet echt houtbewerken maar toch kleine infill schaafjes
IMG_3549.jpg

Een hand boogje gemaakt van taxus hout geheel gemaakt met eigen gemaakt haalmesje
IMG_3986.jpg

Haalmesje gemaakt van een driekanten vijl (ontlaten, gesmeed, gevormd en weer gehard)
IMG_4513.jpg

Paneel schaaf beukenhout #5
IMG_4148.jpg

Opzet werkbank gemaakt van hergebruikt hout
IMG_4497.jpg

Schaafje gemaakt van taxus
IMG_4507.jpg

Spanzaag en een kistje
IMG_4508.jpg

groetnis, Roeland
 

Bijlagen

  • IMG_4506.jpg
    IMG_4506.jpg
    93,7 KB · Weergaven: 168

kiesvoorhout

Actieve deelnemer
6 mrt 2008
616
96
Rottum Frl.
www.kiesvoorhout.nl
Ik zou zeggen stop je telefoon er zondag in en luister..
Iphone 5/ SE past en bijvoorbeeld Samsung S3 mini.
Het slot is te smal voor grotere formaten.
Dit is nog maar een prototype, maar het geluid is als van een oude grammofoon. His Masters Voice, waar ook het model aan ontleend is.

Groet, Kor

Hoi Kor,

Hoe kom je er op��

Prachtig. Werkt hij ook naar verwachting?
 

bhengeveld

Actieve deelnemer
2 dec 2014
357
8
Goeie dag zeg... Ik zou bijna weer entree gaan betalen :eek: Wat een prachtige dingen. Hopelijk komt er nog e.e.a. bij!
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.773
924
Leeuwarden
Ik neem dit jaar de nieuwste klankkast voor de zingende zaag mee. Deze is bovendien voorzien van een statief waardoor Annette Scholten nu staand kan spelen met de zaag. Deze bijdrage staat niet in de forumstand omdat Annette zelf komt spelen en waarschijnlijk in de hal aanwezig is voor uitleg en om te horen wat het resultaat van de klankkast is geworden. Daarnaast neem ik een kersenhouten muziekstandaard mee, die wel in de forumstand komt te staan. Binnenkort zal ik het maakproces van beide projecten nog eens op het forum zetten.

Fons

IMG_8332.jpg

IMG_3728.jpg
 

Hugo Servayge

Nieuw lid
24 sep 2014
1
0
76
Lendelede W/VL Belgie
Als lid van het forum breng ik graag een bezoek aan "Open dag Hout"
Ik breng dan ook dit stuk mee.

De inspiratie voor dit werkstuk heb ik gehaald bij 'Reinhart Beck'

IMG_20170927_084657.jpg

Vriendelijke groeten en tot zondag. Hugo Servayge
 
Laatst bewerkt:

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Ik wil ook meedoen!!!
Maar ben nog bezig.
In ieder geval met een millimeters dunne nat gedraaide eiken bonbonschaal in kopshout, getiteld "Deining", vanwege de golvende vervorming.

En nog een schaaltje in wording: gebrand, gekalkt, geschuurd en verder afgewerkt. Behalve de binnenkant, die laat ik graag vergulden tijdens de ODH. En dan natuurlijk laten schitteren naast al die andere geweldige werkstukken.
Een mooi proces om mee te maken: afwerking in bedrijf dus.
Nu de foto's en tot zondag.
Jan Pranger.

P4130012.jpg

PA120024.jpg

PA120025.jpg
 
Ik wil ook meedoen!!!
Maar ben nog bezig.
In ieder geval met een millimeters dunne nat gedraaide eiken bonbonschaal in kopshout, getiteld "Deining", vanwege de golvende vervorming.

En nog een schaaltje in wording: gebrand, gekalkt, geschuurd en verder afgewerkt. Behalve de binnenkant, die laat ik graag vergulden tijdens de ODH. En dan natuurlijk laten schitteren naast al die andere geweldige werkstukken.
Een mooi proces om mee te maken: afwerking in bedrijf dus.
Nu de foto's en tot zondag.
Jan Pranger.

Bekijk bijlage 69203

Bekijk bijlage 69204

Bekijk bijlage 69205

Ik begrijp hieruit dat er meerdere werkstukken mogen worden ingeleverd?
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.773
924
Leeuwarden
Overzicht deelnemers met werkstukken voor de competitie

Beste deelnemers,

We sluiten hierbij de inschrijving voor de bijdragen aan de forumstand en deelname aan de competitie.
Onderstaand geef ik het overzicht van de deelnemers en nogmaals de beschrijving van de competitie en jurering. Er zijn heel weinig verhalen bijgevoegd, dus het is de vraag of daarop zondag beoordeeld kan worden. Dat overleggen we met de jury. We sluiten dit topic af voor reacties, eventuele opmerkingen kunnen jullie kwijt in dit topic.

Graag tot zondag!

Fons

Overzicht deelnemers

ForumnaamWerkstuk(ken)
PelGreenman
MeronHoutsnijwerk + paar kistjes
NerfHoutsnijwerk miniaturen
RizzGitaar in aanbouw
Jan van der PloegBonbonnière
hartvoorhout.jouwweb.nlHoutsnijwerk (kop)
Nico OosthoekDraaiwerk potje esdoorn/cocobolo
BeRoSchrijn van perenhout Omkeerdraaiwerk
bhengeveldJapans kristal
Sirjacobs Didier3 prijsbekers
DehoutdraaierijVaas houtdraaiwerk
VenerJuwelenkistje
ArnbexKistje
Wijk0983Narrenkop houtsnijwerk
Chris DSchaal en vaas segmentdraaiwerk
PaulRT2 schalen houtdraaiwerk
KiesvoorhoutAkoestische speaker smartphone
SneeboerVaas en schaal in Taxus
AthanorMuziekstandaard en bankje
RoelandDiverse gereedschappen
Hugo ServaygeHoutdraaiwerk (bollen)
Jan PrangerSchalen


Omschrijving deelname en competitie

Zoals eerder aangekondigd willen we de Open Dag Hout van dit jaar ook een netwerk- en ontmoetingsfunctie geven voor de forumleden van Woodworking. Om zoveel mogelijk forumers de gelegenheid te geven elkaar te ontmoeten en te praten over hun werk, hebben wij besloten de eerdere oproep voor de kistjeswedstrijd te verruimen tot een presentatie van werkstukken van forumleden in de Woodworkingstand. Een presentatie, maar wel met een beetje competitie element. De werkstukken zullen worden beoordeeld in een aantal categorieën. Natuurlijk worden er prijzen uitgereikt, maar uiteindelijk gaat het er om dat we allemaal mooie dingen gaan zien en van elkaar kunnen leren. De jury bestaat uit gereedschapskenner Alex Hemme, meesterdraaier Jan Pranger en Herr prof. Marcel Bilow van The Bucky Lab.

De forumleden die een werkstuk aanmelden krijgen gratis toegang tot de Open Dag. Hoe gaat dat: Op het forum is een Topic aangemaakt voor deze uitdaging. Meld hierin je werkstuk middels een foto aan en daarbij natuurlijk de vermelding van je naam. Voeg een korte omschrijving van je werkstuk toe, zodat de jury jouw verhaal erbij kan betrekken. Het werkstuk mag "under construction" zijn, maar er moet goed zichtbaar zijn wat het wordt en blijk geven van het te verwachten afwerkingsniveau. Geef ook aan wat de omvang van het werkstuk is, zodat we weten hoeveel ruimte het in de expositie inneemt. Ons advies is: houdt de omvang “handelbaar”. De organisatie mag overigens een gratis toegangskaart weigeren indien te weinig sprake is van “houtbewerking”.

We verwachten wel dat je je werkstuk voor 11.00 uur in de forumstand brengt en dat het daar tot na de prijsuitreiking aanwezig blijft. Afhankelijk van het aantal ingebrachte stukken zal omstreeks 16.00 uur de bekendmaking van de 'ere' vermeldingen plaatsvinden. De categorieën die worden beloond zijn:


  • Het origineelste werkstuk
  • Het technisch best uitgevoerde werkstuk
  • Het esthetisch meest verantwoord vormgegeven werkstuk
  • het leukste werkstuk vanwege het verhaal wat er bij hoort. Bij deze prijs telt ook de mening van het publiek mee
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.773
924
Leeuwarden
Nog een aanvulling voor de deelnemers:

Voor de gratis toegang kunnen de deelnemers van de hierboven geplaatste lijst zich melden bij de kassa, waar de lijst aanwezig is en zij een toegangskaart van de organisatie krijgen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.