Aanmelding werkstukken forumleden Open Dag Hout

Status
Niet open voor verdere reacties.

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.773
924
Leeuwarden
In dit topic kun je het werkstuk aanmelden dat je meebrengt naar de Open Dag Hout op 15 oktober 2017.

[FONT=.SF UI Text][FONT=.SFUIText]Meld hierin je werkstuk middels een foto aan en daarbij natuurlijk de vermelding van je naam. Voeg een korte omschrijving van je werkstuk toe, zodat de jury jouw verhaal erbij kan betrekken. Het werkstuk mag "under construction" zijn, maar er moet goed zichtbaar zijn wat het wordt en blijk geven van het te verwachten afwerkingsniveau. Geef ook aan wat de omvang van het werkstuk is, zodat we weten hoeveel ruimte het in de expositie inneemt. Ons advies is: houdt de omvang “handelbaar”. De organisatie mag overigens een gratis toegangskaart weigeren indien te weinig sprake is van “houtbewerking”. [/FONT][/FONT]
[FONT=.SF UI Text]
[/FONT]

[FONT=.SF UI Text][FONT=.SFUIText]We verwachten wel dat je je werkstuk voor 11.00 uur in de forumstand brengt en dat het daar tot na de prijsuitreiking aanwezig blijft. Afhankelijk van het aantal ingebrachte stukken zal omstreeks 16.00 uur de bekendmaking van de 'ere' vermeldingen plaatsvinden.[/FONT][/FONT]
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.773
924
Leeuwarden
Nog een eerdere aanmelding:

Zal ik dan mijn greenman meenemen, heb m.i. verder niet veel meer hier liggen wat het aanschouwen waard is?

Groet Pel.

attachment.php
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.773
924
Leeuwarden
En deze reactie van Nerf is ook eerder geplaatst

Dit werk is geinspireerd door de vorige open dag: http://www.woodworking.nl/showthread...on-en-Wijk0983
Ik heb ook nog een half af werkstukje liggen, wie weet krijg ik dat in de vakantie nog af. Ik wil best effekes erbij staan, maar een op een Open Dag Hout moet ik rondstruinen! Ik wil best een entreekaartje kopen als dat het gevolg is ;)
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.067
489
Moordrecht
Ik neem mn gitaar in onderdelen mee. Bij lange na nog niet af..
IMG_20170304_131627.jpg

20170624_134949.jpg

IMG_20170727_202816.jpg

Ik zal mijn andere gitaar ook meenemen als blijk van het te verwachten niveau. Ruwbouw geeft toch altijd een ander beeld en foutjes zijn altijd nog te verbergen tijdens de daadwerkelijke afwerking..

Het verhaal staat zo'n beetje in de OP van mijn Topic https://www.woodworking.nl/showthread.php?20253-Bouwverslag-12-fret-Grand-Concert

Mvg, Richie
 
Laatst bewerkt:
Ik ben voor nemens deze Bonbonnière mee te nemen.
Bonbonnière houtsoort schaal olijfessen (fraxinus excelsior) lijnen + cirkeltjes ebben (Diospyros crassiflora) voet Gouden regen (Laburnum anagyriodes) Hoog 125 mm Ø 200 mm. Afwerking Cellulose sanding sealer en Melamine lacquer.

galjanp_14a.jpg
 
Ik gooi dit jaar al mijn vrouwelijke charme in de strijd ;).

IMG_4520.jpg

Ik neem graag deze jonge dame mee ( al heeft ze twee gezichten ) .

Het werkstuk is gemaakt uit een stuk Robinia pseudoacacia. Het gaat om een deel wat uit een zogenaamde Burl komt. (ver- of uit groeing die kan voorkomen bij bomen, heeft geen doorlopende nerf in het hout )
Dit rest afval, zaagstuk werd door mij gevonden op een locatie waar meerdere bomen zijn verzaagd. Na contact met de eigenaar mocht ik dit stuk mee nemen.
Eén zijde van dit vierzijdig werkstuk bezit nog het schors wat een eenheid vormt met de haren.
Na bewerking heb ik het beeld afgewerkt met meerdere lagen Danish öil.

Een uitgebreider verslag is te lezen op deze link :
https://www.woodworking.nl/showthread.php?19350-Robinia-acacia-burl/page2

Amper 1 jaar jong en net na Opendag Hout 2016 geboren.

Ik kijk er enorm naar uit. Voor mij zeker een bron van inspiratie en een genoegen om met zoveel mensen een prachtige passie te delen.

Tot 15 Oktober,

Gr. Edwin van Setten
 
Laatst bewerkt:
P

Pel

Guest
Prachtig potje Nico, alles klopt de ronding, het dekseltje, en het knopje, ook het segment werk klopt exact, en dat is nog het aller moeilijkst om lijnen precies te laten lopen. Ik heb het al eens vaker gezegd dat ik niet van segment werk hou, maar dit is wel wat anders als zomaar wat op elkaar gelijmde blokjes hout. Ook de gekozen hout combinatie, met een mooie afwerking, zijdeglans, heel mooi.

Groet Pel.
 

BeRo

Actieve deelnemer
19 apr 2016
156
4
Rotterdam
Ik kom (naast demonstreren bij Radius) ook met omkeerdraaiwerk. Het heeft een lange naam: Het zou mijn graal kunnen zijn.
De materialen zijn: van buiten naar binnen:
De knopjes van de deurtjes zijn van been
Schrijn van perenhout, waarbij de deurtjes draaien op messing pennetjes in messing busjes
Eikenhout, dat voorzien van bladgoud.

Zie de foto.Graal-13.jpg
 

bhengeveld

Actieve deelnemer
2 dec 2014
357
8
Voor de gelegenheid heb ik m'n japans kristal eindelijk in de olie gezet. Had ik toch eerder moeten doen :)
Wellicht niet zo hoogdravend, maar ik vind 'm wel leuk. En hey, een beetje Nederlandse eer hooghouden kan op meerdere manieren, dus kom maar op met die gratis toegang ;)
japans kristal.jpg
 
Laatst bewerkt:

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Ik breng uiteraard ook iets mee.
Het doet min of meer mee aan de wedstrijd, maar het zal eerder weggeven worden.
Ja hoor het zijn de eerste drie prijzen die ik sponsor voor het boeiende evenement, namelijk de bekers.
IMG_9351.jpg
Wil je meer werkstukken zien, dan moet je bij onze stand komen van de Vlaamse Gilde van houtdraaiers.
Iedereen is welkom en we geven u graag onze nodige uitleg.
Ah ja, ik heb ook zo'n vermoeden dat er heel wat Belgen zullen afzakken naar Zutphen om een kijkje te nemen.
Tot zondag 15 oktober '17,
Sirjacobs Didier.
 

bhengeveld

Actieve deelnemer
2 dec 2014
357
8
7 aanmeldingen en nog twee weken te gaan. Inderdaad wat teleurstellend qua hoeveelheid tot op heden. Zijn toch een heleboel prachtige dingen voorbijgekomen de laatste tijd. Het zou leuk zijn als Toxiq z'n draaibank mee kan nemen!

Maar waar is jouw aanmelding Roeland? ;)

Forummers,

Waar blijven die aanmeldingen!!!! de hal moet gevuld worden :) :)

groetnis, Roeland
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.