Bescherming tegen rotten

Luuk1234

Actieve deelnemer
3 mei 2017
54
0
Amersfoort
Hallo,

Op welke manier kan ik het beste de onderkant van een tuinhuisje beschermen tegen rotten? Het tuinhuisje moet nog geplaatst worden
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.920
2.536
Je kan ook een rij betontegels 400 x 600 ingraven. Hout dat na het nat worden niet kan drogen verrot snel. Vooral bouwmarkt tuinhuisjes, die vaak van een mindere kwaliteit hout gemaakt zijn. Als je kan zorgen voor een spatrand van een steenachtig materiaal, verleng je de levensduur van zo'n tuinhuisje aanmerkelijk.
 

Luuk1234

Actieve deelnemer
3 mei 2017
54
0
Amersfoort
Dankje, goede tip ook.

Is er misschien ook iets van een soort zeil of iets dergelijks dat je vastniet aan het onderste rabatt deel?
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Het huisje los van de grond zetten
maak op een aantal plaatsen gaten, giet er beton in, daar steek je een paalhouder in en daarop plaats je dan je vloer/frame

Zelf heb ik hier in de tuin het volgende gedaan
op de grond lag al worteldoek met een laag grind (ca 5cm) daarop heb ik tegels geplaatst (steunpunten)
Staat nu al 2 jaar en nog steeds goed én los van de grond
 

mans

Post veel
12 feb 2012
1.060
105
een paar lagen grindtegels in de specie, daarop 30cm betonbandjes, DPC en dan verder bouwen.
band.JPG
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.097
235
Goeree-Overflakkee
Als je er een kunststof laag tussen gaat doen, gaat het waarschijnlijk juist sneller rotten. Er kan immers vocht tussen komen en blijven, waardoor het langer nat blijft.

De juiste bescherming is goed schilderwerk en zoveel mogelijk ventilerend monteren.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.