Andy stelt zich voor

Andyk125

Nieuw lid
18 sep 2017
13
0
Dag Allemaal,

Mijn naam is Andy, ben 31 jaar en kom uit het mooie oosten van Overijssel ook wel bekend als Twente.
In het dagelijkse leven werk ik als technisch ingenieur/bedrijfskundige.

Ik klus graag en vorig jaar de knoop doorgehakt en een houtbewerkingscursus gevolgd.
Erg leerzaam en het smaakt zeker naar meer. In verband met tijd gebrek en allerlei projecten schiet het er soms bij in, maar het blijft altijd jeuken om weer wat moois te maken.
In ben gek van een industriële stijl, staal met hout en wil in de toekomst graag wat meubels maken.

Een tijd geleden heb ik een Kity 636 vlak vandiktebank op de kop getikt en hier moet nog al het een en ander aan gebeuren.
Ik heb gezien dat er verschillende forumleden zijn die een Kity 635 gerestaureerd hebben en dit is de reden dat ik na veel rondkijken mij toch maar aangemeld heb.
Het ziet er eenvoudig uit, maar ik heb totaal geen ervaring met dit soort machines. Ik zal een deze dagen de voortgang posten, want ik kan waarschijnlijk wel wat hulp gebruiken.
 

Andyk125

Nieuw lid
18 sep 2017
13
0
Bedankt allemaal!

@Edwin: Op dit moment heb ik zelf niet veel gemaakt in een industriële stijl, maar ben wel bezig met twee nachtkastjes.
Hieronder een voorbeeld van wat het moet worden, het frame is van staal en de rest wordt eiken. Het frame is al gelast en gespoten.
Ook het bovenblad is klaar, de meeste moeite had ik om hout te krijgen voor de rest van de delen. Vooral op dikte schaven willen de meeste niet doen, kunnen ze niet of het lijkt nergens op.
Heb nu gelukkig een goede houtleverancier gevonden. En voor de toekomst heb ik een kity 636 vlak vandiktebank maar die heeft nog wel het nodige werk nodig.

Misschien een domme vraag maar hoe voeg ik afbeeldingen toe die alleen door forumleden bekeken kunnen worden?

Nachtkast_staal.jpgIMG_0947_small.jpg



 
Laatst bewerkt:
Hoi Andy,

Volgens mij zoals je nu hebt gedaan ��.
Als je niet bent ingelogd kun je geen enkel plaatje zien of openen. Alleen de tekst kun je lezen.
Tenminste dat is wat ik merk als ik het forum ergens op een andere pc open en niet ben ingelogd.


Kijk dat bedoel je met industrieel , mooie kastjes een heel strak geheel. Heb je ze laten spuiten of poeder coaten? .


Gr Edwin
 

Andyk125

Nieuw lid
18 sep 2017
13
0
@MassaveHout: bedankt!

@Edwin:
Ik zie dat de afbeeldingen nu inderdaad alleen zichtbaar zijn wanneer ik ingelogd ben.
Het frame heb ik zelf gespoten, eerst met primer en daarna met mat zwart. Ik wilde het eerst met een blanke lak doen, maar een matte egale finish leek mij toch wat mooier.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.