Wastafelblad voor in een badkamer

033hout

Actieve deelnemer
27 jan 2017
34
0
[FONT=.SF UI Text][FONT=.SFUIText]Goedemorgen allen,[/FONT][/FONT]
[FONT=.SF UI Text][FONT=.SFUIText][/FONT]
[/FONT]

[FONT=.SF UI Text][FONT=.SFUIText]Ik had een vraag mbt hout wat ik in een badkamer wil gebruiken voor een klant van me. Ik wil een wastafelblad maken waar 2 wastafel kommen op komen te staan. Dit blad wil ik van 2 rustiek eiken geborstelde planken maken. [/FONT][/FONT]
[FONT=.SF UI Text][FONT=.SFUIText][/FONT]
[/FONT]

[FONT=.SF UI Text][FONT=.SFUIText]vraag 1; de open "gescheurde" gedeelte die nog in de planken zitten wil ik dicht gieten zodat ze opgevuld worden dat zwarte vloeistof. Wat is dit voor vloeistof. (Voorbeeld is mijn eigen eettafel)[/FONT][/FONT]
[FONT=.SF UI Text][FONT=.SFUIText][/FONT]
[/FONT]

[FONT=.SF UI Text][FONT=.SFUIText]Vraag 2; waar dien ik de plank mee te behandelen zodat ik deze vochtwerend maak zodat hij in een badkamer te plaatsen is? Ik wil hier een transparante lak (?) voor gebruiken zodat het karakter van de plank behouden blijft. [/FONT][/FONT]
[FONT=.SF UI Text][FONT=.SFUIText][/FONT]
[/FONT]

[FONT=.SF UI Text][FONT=.SFUIText]Alvast bedankt voor jullie feedback

[/FONT]
imagejpeg
[FONT=.SFUIText]


[/FONT][/FONT]
 

Bijlagen

  • IMG_1824.jpg
    IMG_1824.jpg
    78,6 KB · Weergaven: 363

JMe

Actieve deelnemer
25 mrt 2017
121
33
Werd/wordt ook gebruikt voor het afwerken van teakdekken op jachten
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Ik heb zelf mijn wastafelblad gemaakt van eiken wagondelen. De grote ronde gaten heb ik open gelaten (zwevend blad), de rest heb ik eerst behandeld met epoxy waardoor alle kieren/scheuren/gaatjes/noesten gevuld zijn, daarna afgelakt met twee lagen skylt ultramat.
 

033hout

Actieve deelnemer
27 jan 2017
34
0
Eigenlijk gelijk aan wat ik bedoelde ik dus, enkel heb jij het met epoxy opgevuld.
Laat de epoxy geen glimmend effect achter in je kieren, scheuren en gaatjes, ondanks je het blad afgelakt hebt met skylt ultramat? Of schuur je het nog eens na met een kleine korrel waardoor je de glans eruit haalt? Welk merk epoxy heb je gebruikt overigens?
zou je misschien een fototje kunnen posten. Ben erg benieuwd
alvast bedankt voor je feedback ;)
 
Laatst bewerkt:

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Ik heb de epoxy eerst mat geschuurd alvorens het aflakken. Het resultaat is helder, maar niet met de glas glans welke epoxy van zichzelf heeft. Het voordeel van deze methode (naar mijn mening) is dat tot en met de kleinste openingen in het hout gevuld zijn, maar het zn natuurlijke look heeft gehouden door helderheid/doorzichtigheid van de epoxy.
 

033hout

Actieve deelnemer
27 jan 2017
34
0
Heel mooi gedaan jpandriesse, ik ben fan.
Ik zat zelf te denken zoals ik aangaf aan een zwarte vulling voor de gaten kieren en scheurtjes,
maar dit is een prima alternatief, en minstens zo mooi
Heb je enkel de gaten en scheurtjes in gegoten met epoxy, of toch het hele blad met een dun laagje meegepakt om zodoende na het schuren een zo effen mogelijk resultaat te behouden?
Bedankt voor je terugkoppeling iig. Ik kan hier wel wat mee
 
Laatst bewerkt:

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Ik heb de grotere kieren/gaten/noesten eerst vol gegoten en daarna het gehele blad meermaals gerold met epoxy. Dat viel wel tegen kwa bewerkelijkheid omdat echt elk minimale kiertje/gaatje volloopt met epoxy (zo dun is het) en ik had daardoor meerdere lagen last van luchtbelletjes/onregelmatigheid voordat het resultaat strak begon te worden.
Of het hele blad doen uiteindelijk, gezien het nabewerken met de skylt, nodig was geweest weet ik niet, maar ik had zelf eerst enkel de epoxy in gedachten als afwerklaag en heb pas later besloten om daarna alsnog de skylt op te zetten. Ik weet nu iig wel zeker dat het geheel waterdicht is :)
 

033hout

Actieve deelnemer
27 jan 2017
34
0
Dit is wat ik een beetje in me hoofd heb.
Alleen dan de stol met bladverbinding netjes in verstek
Zo koud tegen elkaar aan vind ik persoonlijk niet zo'n nette afwerking.
Hoe ik alleen dat donkere karakter naar boven krijg wat ze hier gelukt is weet ik niet
het lijkt wel ofdat ze m eerst een soort beitslaag gegeven hebben.
ik ben van het weekend ook even bij Frank Pouwer op bezoek geweest.
mooie voorraad hout hebben ze. En gezellig sfeertje overigens.
Zoals onderstaand wastafelmeubel afgebeeld dacht ik in eerste instantie dat ze geborstelde wagondelen hadden gebruikt.
maar na bezoek aan Frank Pouwer toch wel tot de conclusie gekomem dat het toch echt wel geschaafde delen zijn
ik heb gelukkig nog even, badkamer hoeft pas eind februari te worden opgeleverd

IMG_1981.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.