Soort schroeven

Luuk1234

Actieve deelnemer
3 mei 2017
54
0
Amersfoort
Hallo,

Ik ga een koof tegen een plafond maken met platen zoals op de foto.
Heeft iemand een idee wat voor schroeven ik kan gebruiken om vuren latten tegen dit plafond te schroeven?

001232458017668_Grekor-Aluminium-dakplaat.jpg

Groetjes
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Als het een stalen dakplaat is: zelftappers, gipsplaatschroeven voor metalstutt werkt ook.
Als het een staalplaatbetonvloer is: pluggen en schroeven.
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.106
239
Goeree-Overflakkee
Is er nog geen verlaagd plafond? Waar liggen de stalen platen op?

Is het een badkamervloer? Let erop dat je niet te diep boort.

Misschien is het makkelijker de koof aan de wand vast te maken.
 

AvdLinden

Actieve deelnemer
30 apr 2014
453
94
Dat hangt er een beetje vanaf waar je op schroeft. Door de max 0,7mm druk je elke spaanschroef zonder voorboren lijkt me.
Wel apart om een buiten dakplaat te gebruiken voor binnen afwerking. Wat is de overweging?

Aha. Ik lees verkeerd. Dit is de binnenkant van het dak en daar wil je latten tegen schroeven. Lijkt mij dat dat niet gaat werken. Op die max 0,7mm blijft niet veel hangen.
 
Laatst bewerkt:

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.067
393
het is niet gebruikelijk om stalen dakplaten op houten balken te bevestigen
ik zou houtbouwschroeven met een tellerkop gebruiken
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Die dakplaten zijn minimaal 0,75 mm dik en daar kan je best wat aanhangen.
Kijk anders eens op een site van een leverancier, daar kan je vinden welk gewicht en hoe je het eraan kan hangen.
Bij een verlaagd plafond van metalstutt profielen wordt er ook in hetzelfde blik geschroefd.
 

Luuk1234

Actieve deelnemer
3 mei 2017
54
0
Amersfoort
Ik wil enkel vuren laten aan een stalen dakplaat bevestigen. Dus eerst door hout en daarna de schroef door de plaat. Wat heb ik hiervoor nodig?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.