Kity 521 ervaring en prijs indicatie

rjmulder

Post veel
6 nov 2014
948
32
Twente
www.rjmaakt.nl
Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met de Kity 521 freesmachine en wat zou zoiets nog mogen kosten? en zijn er nog frezen te koop hiervoor.

Op internet kom ik niet veel tegen over dit apparaat helaas.

Ik zit namelijk in twijfel een Kity 521 erbij kopen of de Triton MOF001 gaan gebruiken vast in de tafel.
De Kity zou anders op een tafel komen met een langgatboor, vlak en vandiktebank en zaagtafel aangedreven door 1 motor anders krijgt de bovenfrees een vast plakje in/op de tafel.

Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

gpf

Actieve deelnemer
11 aug 2010
548
155
Zutphen
Er staat nog een andere freesmachine van kity op mp. Als daar 300 of minder voor betaald heb je daar een beste koop aan.
kity is een uitstekend merk waar ik al 35 jaar mee werk.wel even je spelling controleren.
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.322
191
Gem. Winsum (Groningen)
Ik heb ook een Kity 521. Een opknappertje. Ik denk dat er alleen nog in de tweedehandsmarkt freesjes zijn te krijgen, maar ben er zef nog niet aan toegekomen echt te zoeken. Net als bij jou rjmulder maakt deze 621 deel uit van een combi met vvd-bank, langgatboor en zaag. Alles op één motor.

Ik denk dat er gebruikers zijn op dit forum die uit eigen ervaring kunnen zeggen of er nog freesjes zijn te krijgen.

mvg
klaas0639

PS:
300 Euro vind ik wel wat veel.
 

rjmulder

Post veel
6 nov 2014
948
32
Twente
www.rjmaakt.nl
Bedankt voor de reacties.
Die machine die gpf bedoelt is niet de 521 maar een hele andere machine daar is de ruimte niet voor.

Als er nog frezen te koop zijn voor de 521 ben ik wel heel benieuwd naar een as maat of zo heb ik ook nog nergens kunnen vinden.

Anders wordt het gewoon de Triton erin bouwen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.