Houtsoort met een betekenis

cutthroat

Actieve deelnemer
13 apr 2014
97
0
Heerhugowaard
Hallo iedereen,

Ik heb een huis gekocht en er komt straks een moment dat de koopakte getekend moet worden. Nu lijkt het me leuk om daarvoor zelf de pennen te draaien, ook als cadeautje voor en gebaar naar de verkopers. Omdat dit iets speciaals moet zijn wil ik graag een houtsoort gebruiken met een symbolische betekenis.

Omdat ik hier geen verstand van heb wend ik me tot jullie. Wie kan me helpen? De eerste symbolische betekenis die me te binnen schiet is dankbaarheid, omdat ze mij de woning gunnen. Maar er zijn vast nog wel meer betekenissen te bedenken. Ik ben benieuwd wat jullie me kunnen aanraden!
 
Hoi,

Nobel en bijzonder.
Heeft de woning geen markante boom of struik ? Of misschien gevelbekleding ?.
Leuk als ze bijvoorbeeld een taxus in hun tuin ( jouw toekomstige tuin ) hebben gehad .
De pen maak je dan wel niet direct van die boom maar toch is het voor hun gevoel een pen van hun oude stekkie.

Gr Edwin
 

cutthroat

Actieve deelnemer
13 apr 2014
97
0
Heerhugowaard
Hoi Edwin,

De achtertuin is volledig bestraat (wat mooi uit komt want ik wil een werkplaats bouwen). In de voortuin staan alleen wat struiken. De gevel is gewoon baksteen, en om daar nou pennen uit te draaien :confused:
 

gg-enrique

Actieve deelnemer
15 nov 2013
102
0
Klarenbeek
Misschien de berk? heb dit even voor je opgezocht..
Heeft dus meerdere mooie raakvlakken zoals "geven, nieuw begin, berken papier"

Groet,

Gijs

[h=3]BIRCH[/h]Known as the “giving tree” the birch contains the essence of truth, rebirth and new beginnings.
Landscapers love it for its beautiful foliage and you often see birch trees planted in groups of three.
The birch tree also provides us with the gift of paper.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.