Eiken wand/hang kast

koenta

Actieve deelnemer
15 apr 2016
68
0
Hoi,
Iemand vroeg me of ik een vakken kast wilde maken voor zijn fossielen, koraal en dat soort spullen.
Dus samen om de tafel en een beetje op Pinterest gekeken.
Uiteindelijk tot een ontwerp gekomen en eiken planken besteld.
Op het gemak de benodigde lengtes uitgemeten, gevlakt, gezaagd en geschuurd.
Ik heb alles met Lamello's verbonden, dat was een behoorlijke meet klus maar wel erg leuk.
Daarna deel voor deel in de lijmklemmen en nog wat na bewerken met mijn nieuwe blokschaafje.
Gisteren de kast afgeleverd hij moet alleen nog opgehangen worden maar dat doen we pas als hij de wax of olie staat.

Hierbij wat fotootjes
15-09-2017 165.jpg
IMG_4011.jpgIMG_4019.jpgIMG_4025.JPGIMG_4034.jpgIMG_4036.JPGIMG_4037.JPG:
Groet Koen
 
Laatst bewerkt:

Merandir

Nieuw lid
24 jan 2017
1
0
Mooie kast! Ik heb thuis iets gelijkaardigs staan, en zou hem ook willen (onzichtbaar) ophangen. Ik ben dus wel benieuwd hoe je dat gaat doen!
 

janwillem

Actieve deelnemer
14 sep 2015
528
48
Groningen
Ziet er mooi uit, leuk speels ontwerp.
Ik speel ook al een tijdje met het idee een soortgelijke kast te maken. Heb je foto's van het maak proces?
Het lijkt me inderdaad een hele klus om alle vakken met lamello's aan elkaar te maken... Dat zie ik bij mezelf nog niet in een keer goed gaan :p
 
P

Pel

Guest
Mooi gemaakt koenta, dat zal zeker een heleboel paringen en veel gemeet zijn geweest, omdat je allemaal verschillende vakken hebt om het allemaal uit elkaar te kunnen houden.

Groet Pel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.