Wijze raad...

Fluo

Actieve deelnemer
18 nov 2014
582
262
Koekelare
Hoi allemaal,

Onze massief eiken eetplaats staat al enkele maanden de koop op de 2de hands site : https://www.2dehands.be/huis-meubelen/kasten/dressoirs/massief-eiken-eetplaats-363451987.html
We zijn namelijk aan vernieuwing toe en ik ben ondertussen gestart met het maken van de nodige vervang meubelen.

Het begint stilaan tijd te worden dat de oude meubels verkocht geraken want deze beginnen in de weg te staan. Er is echter niet veel respons op onze zoekertjes en het hoogste bod tot nu toe was 200€, maar we vinden het zonde om alles te laten gaan voor zo'n lage prijs.

Nu zat ik te denken om de meubels te demonteren en het bruikbare hout te stockeren om later te verzagen/schaven en een nieuw leven te geven in een toekomstig meubel. Als je de foto's bekijkt dan denk ik wel dat het zelfde volume aan verse eik toch een stuk meer waard is dan een paar honderd euro?

Wat zouden jullie doen :eek: ? Houden en recycleren of ga ik daar niet veel van kunnen herbruiken?
 
P

Pel

Guest
Als het allemaal massief eiken is, dan is het toch nog een behoorlijke bult hout wat daar uit komt, probleem is denk ik, hoe krijg je het allemaal zonder kapot te breken uit elkaar? Ik neem aan dat alles verlijmd is, dan zou je met een decoupeerzaag of reciprozaag naast de verbindingen kunnen uitzagen, let op voor schroeven en of spijkers. Wat je dan over houd zijn voor het merendeel korte plankjes, op de tafel na dan. Als je denkt dat je dat goed kunt hergebruiken dan zou daar voor gaan, voor je het weet is alles weer op gebruikt.

Groet Pel.
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Niet alles is massief voor zover ik kan zien, de poten en deuren lijken wel maar de rest van de panelen, mogelijk inclusief de bovenkant van de tafel zijn van fineer.
En soms heb je nog verassingen met dikke poten want ze maken die gewoonlijk hol, ze zijn gelamelleerd dus het is perfect mogelijk dat ze voor een deel hol zijn. Je hebt nu ook kantenbanden van massief kops hout, het zou dus weleens allemaal grotendeels fineer kunnen zijn.
Als je het dan opzaagt dan kan het goed zijn dat je het zelfs niet als brandhout kan gebruiken, opletten dus. Close-ups van kopse delen, lades deuren, poten zou zekerheid geven.
 

Fluo

Actieve deelnemer
18 nov 2014
582
262
Koekelare
Wijze raad : meubels verkopen of recyleren

Het is inderdaad niet allemaal massief. De grote panelen zijn inderdaad fineer op spaanderplaat. De poten, liggers, deuren en lades hebben wel kops hout, dus die zullen wel massief zijn veronderstel ik?

20170917_152803.jpg20170917_152742.jpg20170917_152731.jpg
 
Laatst bewerkt:

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Alles op de foto's lijkt wel massief, dat staat dus al vast. Ik zou het wel zonde vinden om dit op te zagen, al is het beter dan weggooien. Toch raar dat je hiervoor geen serieuse koper kan vinden, in het juiste interieur staat dit niet mis.
 

gpf

Actieve deelnemer
11 aug 2010
545
154
Zutphen
Het is wel massief deels maar de massieve delen zijn plankjes aan elkaar gelijmd. Op zich niets mis mee maar dat trekt
potentiële kopers mogelijk niet. Stoelen maken is tijdrovend en een vak apart.
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Nou er staat een vitrinekast, een dressoir, een eettafel met stoelen en nog wat zaken te koop. Dat zijn meerdere meubels, die elk een eigen advertentie zouden moeten hebben. De tekst, een eetkamer met de foto van het dressoir als eerste foto kloppen al niet.

Je bereikt met je advertentie de juiste koper niet.
 

Fluo

Actieve deelnemer
18 nov 2014
582
262
Koekelare
Dat geldt ook voor dit topic...

Kan ik de titel van het topic nog aanpassen? Ik kan namelijk het eerste bericht niet meer editeren.

Nou er staat een vitrinekast, een dressoir, een eettafel met stoelen en nog wat zaken te koop. Dat zijn meerdere meubels, die elk een eigen advertentie zouden moeten hebben. De tekst, een eetkamer met de foto van het dressoir als eerste foto kloppen al niet.

Je bereikt met je advertentie de juiste koper niet.

We wilden eigenlijk alle meubels samen ineens verkopen en niet stuk per stuk. Vandaar dat alles samen in 1 advertentie zit
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Ik vermoed vooral dat de mensen die zoeken naar dit soort meubels, zoeken op "eetkamer" of "salle à manger" in het Frans, "eetplaats" is niet echt ABN denk ik, dus bijna niemand die er naar zoekt zal er ook op vallen.

Maar de menu's op 2dehands zijn veranderd en het is nu heel moeilijk geworden om iets te vinden, vroeger keek ik regelmatig in de sectie "houtbewerkingsmachines" gewoon om te zien of wat interessant bij zat. Die bestaat niet meer en nu is alles verspreid over de andere secties, en vaak zijn er geen juiste secties waar het in hoort en kan je het enkel vinden als je er specifiek naar zoekt op naam. Kortom, ik surf er niet meer op uit nieuwsgierigheid.

(off topic- Misschien een WW.NL lobby groep om die sectie terug te krijgen?)
 

iedereen en niemand

Actieve deelnemer
8 okt 2012
520
0
Nou er staat een vitrinekast, een dressoir, een eettafel met stoelen en nog wat zaken te koop. Dat zijn meerdere meubels, die elk een eigen advertentie zouden moeten hebben. De tekst, een eetkamer met de foto van het dressoir als eerste foto kloppen al niet.

Je bereikt met je advertentie de juiste koper niet.

Precies dit...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.