Vol goede moed

DennisBerl

Nieuw lid
6 sep 2017
23
0
Zuid-Limburg
Hi forumleden,

Mijn naam is Dennis, woonachtig in het mooie Zuid-Limburg (Geleen) en inmiddels 33 jaar jong, vader van twee mooie kinderen en een liefdevolle vrouw. Ik ben ik een geboren buitenmens, ontzettend leergierig en mijn interessegebied is divers. Ik doe aan hardlopen, mountainbike en sportklimmen. Ik ben een pianist, met name motown, jazz, blues. Na de VBO, waar ik Elektrotechniek heb gevolgd, ben ik in de IT gaan doorstuderen omdat dit de toekomst zou zijn... Na een lange zoektocht, waarbij ik verschillende opleidingen heb gedaan en twee jaar gewerkt heb als luchtbehandelingsmonteur, heb ik op mijn 28e mijn HBO diploma Information Management vol trots behaald. Het werkgebied is zeer divers maar ook veeleisend en niet zo flexibel als dat ik gehoopt had. Daarnaast is het 100% kantoorwerk en dat begon op een gegeven moment te wrikken. Na een zéér vervelende periode ben ik opgebrand geraakt. Daar ben ik momenteel herstellende van. Echter zit ik niet stil en heb ik voor mijzelf besloten om puur te doen wat ik wil en leuk vind en niet meer wat ik denk dat anderen van mij verwachten. Dit betekende ook om oude dingen weg te doen, iets dat soms best emotioneel kan zijn.

Houtbewerken is iets wat ik lang geleden al had willen doen maar omdat er destijds (misschien nu nog steeds) een negatief karakter op heerste ben ik toch voor IT gegaan. Ik houd van de natuur, ik vind de geur en de structuur van hout heerlijk. Bomen groeien op een natuurlijke wijze zonder zich druk te maken welke boom er naast hun staat. Flinke wortels, door weer en wind. Hoe mooi zou het zijn om daar je levenswerk van te maken. Ik geloof in de ambachten en dat geen enkele machine noch een robot dat over kan nemen. IT was op dat moment de juiste keuze en heeft mij heel veel mooie inzichten gegeven. Nu wil ik mij laten omscholen om iets met hout te gaan doen. Ik sta nog aan het begin van mijn reis maar de eerste paar stappen heb ik al gezet.

Ik heb nog geen foto's van projecten die ik heb gedaan maar die zullen in de loop van de tijd wel komen.

Op dit forum hoop ik mensen tegen te komen uit de regio (en ook daarbuiten) , want ik geloof in samenwerking, krachten bundelen en elkaar helpen daar waar nodig.

Groet, Dennis
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Mooi verhaal
Wil je dan ook echt houtbewerken uitsluitend met de hand gaan doen (geen vandiktebank, zaag/freestafel)
Succes met je reis naar je nieuwe start
 
P

Pel

Guest
Welk op op het forum Dennis, als je eenmaal met het hout virus besmet bent dan laat dat je nooit meer los, wat je al aanhaalt over hout, de geur en het werken met dat mooi materiaal lijkt mij ook mooier als die bits en bytes. Je bent nog jong je kunt op jou leeftijd m.i. nog alle kanten op, als je er maar plezier en genoegdoening uit haalt.

Groet Pel.
 

Houtie

Nieuw lid
15 sep 2014
23
0
Welkom op het mooie forum, groeten van een medebewoner van het mooie Zuid-Limburg.
 

DennisBerl

Nieuw lid
6 sep 2017
23
0
Zuid-Limburg
@iedereen, bedankt voor jullie welkome berichten. Ik hoop hier veel te kunnen leren.

Welk op op het forum Dennis, als je eenmaal met het hout virus besmet bent dan laat dat je nooit meer los, wat je al aanhaalt over hout, de geur en het werken met dat mooi materiaal lijkt mij ook mooier als die bits en bytes. Je bent nog jong je kunt op jou leeftijd m.i. nog alle kanten op, als je er maar plezier en genoegdoening uit haalt.

Bedankt voor uw mooie bericht. Bits en Bytes hebben een toegevoegde waarde in deze wereld. Maar wij zijn geboren als mensen, de huidige maatschappij maakt ons bijna robots. En een appelboom die probeert peren te creëren komt van een koude kermis thuis. Ik wil graag iets toe kunnen voegen aan deze wereld op een positieve en natuurlijke manier. Als ik iets op een consultancykantoor doe, dan is dat puur en alleen om de aandeelhouders blij te maken. Sommige mensen vinden dat leuk en interessant en dat is helemaal oké. Ik kan mij daar helaas niet aarden, te druk, te onrustig en heel veel politieke spellen. Ik ga liever terug naar de basis.

Mooi verhaal
Wil je dan ook echt houtbewerken uitsluitend met de hand gaan doen (geen vandiktebank, zaag/freestafel)
Succes met je reis naar je nieuwe start

Ik vermoed in de toekomst wel met deze apparaten te gaan werken. Maar het blijft uiteindelijk handwerk, ik denk dat dat de enige manier is om mijn vingerafdruk op een mooi houtproject te plaatsen. Wel vind ik het héél belangrijk dat ik, ondanks alle moderne apparatuur, alles met de hand kan maken. Iedereen kan een CNC machine bedienen, iedereen kan waarschijnlijk een CAD/CAM tekening maken. Maar nog maar relatief weinig mensen kunnen daadwerkelijk met hun handen werken. Voelen, ruiken en echt je ziel in iets stoppen. Dat is wat ik graag wil.
 
Welkom Dennis,

Mooi verhaal. Keuzes maken is altijd moeilijk ;), achter af blijkt het altijd simpel of juist niet.
Ga doen waar je hart ligt, je bent nog jong en alles kan als je er zelf in gelooft.
Ik ga nooit meer iets doen waar ik niet 100% achter sta. Al verdien je een toren hoog salaris, als het werk je levensvreugd bederft is dat geld geen ene bal waard.

Geniet van dit forum, kijk wat er allemaal kan. Ook als je fulltime werk hebt is er altijd tijd te vinden voor je passie.

Gr Edwin
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.