Naam van deze scharnier

Marjan

Nieuw lid
22 mrt 2017
13
0
Belgie, West-Vlaanderen
Hallo, ik ben op zoek naar drie van deze scharnieren. Ze worden gebruikt om een hor buiten op een deurkozijn te bevestigen. De scharnieren worden op de achterzijde van de hor gemonteerd, en in het deurkozijn.
Weet iemand hoe deze genoemd worden? Het zoekt wat gemakkelijker wanneer je het beestje bij zijn naam kent...

Alvast bedankt, MarjanIMG_20170914_181924288.jpg
 

gg-enrique

Actieve deelnemer
15 nov 2013
102
0
Klarenbeek
Dat lijkt mij handig.. moet nog een paar horren maken voor komend seizoen. hoe worden deze bevestigd dan? Kon zo snel op internet geen afbeelding vinden...
 

aloga

Actieve deelnemer
1 mei 2015
104
1
Dat lijkt mij handig.. moet nog een paar horren maken voor komend seizoen. hoe worden deze bevestigd dan? Kon zo snel op internet geen afbeelding vinden...

Dit zijn zgn KNIEREN , worden ín de zijkant van het raam/hor ingelaten in een sleuf die met een KNIERBIJTEL word ingehakt en met pennen/deuvels vastgezet .
Een erg mooie maar moeilijke manier om scharnieren te bevestigen .
Mvrgr Adr
 

gg-enrique

Actieve deelnemer
15 nov 2013
102
0
Klarenbeek
Is dit wat je bedoelt?
index.php
 

drever

Actieve deelnemer
2 apr 2016
35
1
hallo Marjan ,
dacht dat ik ze gezien had bij Brico of Hubo maar dat blijkt een vergissing .
heb ze wel gevonden bij Woodtex ( Wilrijk - Antwerpen ) en zijn per paar te koop voor €3,56
ref S 8088 keukenscharnier .
hoop dat je er wat aan hebt .
groetjes
drever
 

rzeinstra

Nieuw lid
8 jul 2012
5
0
Heerenveen
Hallo Marjan,

Zoals Jaap al zei, heet dat een geknikt scharnier. Kun je bij de professionele ijzerwarenhandel krijgen, zoals bijv. Santens d'Hondt in Brugge of Lecot in Heule.
 

Marjan

Nieuw lid
22 mrt 2017
13
0
Belgie, West-Vlaanderen
Dank je wel allemaal, ik ga vandaag eens kijken of ik er vind. Misschien even langs bij D'Hondt. Ik vind het iig fijn dat ik nu weet wat ik vragen moet. Soms zorg je als vrouw beter dat je weet waarover je het hebt, dan wordt je sneller serieus genomen...:rolleyes:
Hier op het forum heb ik dat gevoel trouwens niet, iedereen wordt hier serieus genomen! Ik zocht zelf trouwens naar scharnier voor opliggende toepassing, maar kwam steeds bij potscharnieren uit.
Als de hor er hangt, zal ik er wel een foto van posten.
Bedankt!
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Soms zorg je als vrouw beter dat je weet waarover je het hebt, dan wordt je sneller serieus genomen...:rolleyes:
Bedankt!

En dat is niet terecht, er zitten dames hier op het forum die zeer fraaie dingen maken
Maar aan de andere kant, je word als kerel ook verminderd serieus genomen als je eens een dameshandarbeid zaak binnen stapt omdat je wat nodig hebt....
Zal denk ik aan het verwachtingspatroon liggen (iets met hokjes en vakjes)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.