fijnsttoffilter gezocht

jantje1987

Actieve deelnemer
31 jul 2011
162
7
hoi allemaal

weet er iemand waar ik dit soort filters kan kopen, zie foto

s-l500.jpg

alle info is welkom..

de filter moet dienen om een oude stofafzuiging een update te geven.

groetjes
Jan
 

jantje1987

Actieve deelnemer
31 jul 2011
162
7
ben eerder opzoek naar een klasiek filterpatroon zoals op de foto staat
het moet dienen om een oude filtermouw te vervangen en wil er dan een plastiek opvangzak of bak onder maken
 

jantje1987

Actieve deelnemer
31 jul 2011
162
7
eigenlijk ben ik opzoek naar iets zoals op de foto maar enkel gevonden om te bestellen via america en dan verdubbeld gewoon de prijs en dat vind ik het niet waard
dus alles tips om bv in duitsland belgië of nederland dit product te vinden zijn welkom

Bekijk bijlage 68273
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Dat lijkt op de motor luchtfilters die in maaidorsers zitten, die zijn gigantisch door de stofferige werkomstandigheden en moeten dagelijks uitgeblazen worden. Die zou je kunnen gaan halen bij lokale verdelers van John Deere, New Holland, Deutz, Claas enz...
Maar ik weet niet of dat groot genoeg zou zijn voor jouw gebruik, welke diameter zoek je?
 

ed bever

Actieve deelnemer
14 aug 2012
188
0
bakel
Beste Houtwurm.

Ik heb nog een nieuwe ongebruikte filter staan. In de foto's kun je zien dat deze er nog erg goed uitziet. Hij heeft een doorsnede van 175 mm (binnenwerk) en uitwendig 275 mm. De filter is 600 mm hoog.

Met vriendelijke groet,
Marc
IMG_1487.jpgIMG_1486.jpg
 

Bijlagen

  • IMG_1486.jpg
    IMG_1486.jpg
    100,4 KB · Weergaven: 127

kiesvoorhout

Actieve deelnemer
6 mrt 2008
616
96
Rottum Frl.
www.kiesvoorhout.nl
Dit zijn zogenaamde filtercartridges, geschikt voor in aanzuighuizen van energiecentrales voor turbinelucht.
Niet onbelangrijk is de filterklasse volgens EN779:2012, deze zou minimaal F8 moeten zijn. Volgens de nieuwe ISO 16890 ePM2,5 85% (85 % van deeltjes groter dan 2,5 micron worden tegengehouden)(
Zulke filters zijn ontworpen om fijnstof tegen te houden, waarbij altijd één of meer filtertrappen vóór dit filter wordt toegepast om snelle vervuiling tegen te gaan.
En dan moet de lucht van buiten naar binnen.
Meestal kunnen die filters 'gepulsed' worden, dus met een enorme stoot perslucht omgekeerd uitgeblazen.
Het model van Ed bever is een HVAC model, dus niet voor industriële toepassing in turbines.
Voor particulier is een industriefilter waarschijnlijk niet interessant en behoorlijk aan de prijs, denk aan vanaf 250 euro voor een klein model van 20 cm diameter en 60 a 70 cm hoog.

Groeten,
Kor
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.