Mijn eerste kistje

Hier 2 foto's van mijn eerste kistje met zwaluwstaart verbinding voor mijn visite kaartjes . Houtsoort bubinga (incl de bodem). Afwerking draaibank politoer en was.
Over de scharnieren en sluiting ben ik niet helemaal tevreden, maar misschien krijg ik tips waar je een goede kwaliteit hang- en sluitwerk kan vinden voor dit soort kleine kistjes. De onderdelen zijn op de lintzaag gezaagd en verder met schaaf, zaag en beitels bewerkt.
Het holletje voor de kaartjes heb ik ergens op internet gezien en overgenomen.:cool:
De smaak heb ik in ieder geval te pakken, en tijdens het maken van dit kistje kreeg ik alweer nieuwe ideeën.

kistje 1.jpg


kistje 2.jpg
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Leuk en mooi hout
Hoe dik zijn de wanden, komt misschien omdat het een klein kistje is dat verhoudingen wat zoek lijken maar de wanden lijken erg dik tov de maat van het kistje
 
P

Pel

Guest
Prachtig kistje Nico. en mooi getekend hout, ik vind dat er niets mis is met de scharniertjes en de sluiting, dat holletje maakt het kistje helemaal af.

Groet Pel.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.051
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
Prachtig klein kistje. Dacht eerst ook in de richting van Toxiq, tot ik las welke afmetingen het heeft (had ook naar de visitekaartjes kunnen kijken ....) en dan is het verbazend strak priegelwerk!

jaap
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.051
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
Prachtig klein kistje. Dacht eerst ook in de richting van Toxiq, tot ik las welke afmetingen het heeft (had ook naar de visitekaartjes kunnen kijken ....) en dan is het verbazend strak priegelwerk!

Het zou misschien wat aan elegantie winnen als je de korte zijden wat hoger maakt, zodat het dekseltje er tussen valt.....

jaap
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.619
1.138
Fryslân
Prachtig kistje (mag je het een kistje noemen eigenlijk voor iets wat zo klein is?)

Mooie tekening van het hout ook. Ik zou persoonlijk zilverkleurig beslag mooier vinden bij dit kistje.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.