Speelgoed gereedschap

J.art

Actieve deelnemer
18 dec 2015
519
91
Limburg België
Hallo allen!
Ik heb weer een nieuw werkstukje klaar :).
Dit keer houten speelgoed gereedschap.

Er komt een tweede filmpje waarin ik een andere hamer maak, nog wat ander gereedschap en een gereedschapskistje.

Groetjes Jolien!

 
Laatst bewerkt door een moderator:
P

Pel

Guest
Mooi kinder gereedschap Jolien, maar de hamer zou ik toch anders maken, het langshout van de hamer zelf zal gaan breken dat is het zwakke punt van de hamer. Als je de hamer gewoon in gesteeld had was het minder werk, beter en ook nog mooier geweest, dit is als opbouwende kritiek bedoeld Jolien.

Groet Pel.
 

J.art

Actieve deelnemer
18 dec 2015
519
91
Limburg België
Dankjewel Pel. Was er zelf ook al achtergekomen :), daarmee schrijf ik ook dat er nog een andere hamer komt. Net zoals jij hem beschrijft.
 

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
Leuk uitgevoerd en bedacht weer!

Dat probleem met die hamer is op te lossen, door in de hamerkop aan twee kanten een sleuf te frezen en wat langshout te lijmen.
Bv in een andere kleur. Staat nog leuk ook.
 

WR1944

Oud hout
Dat is weer een leuk project. Maar door het gereedschap 1:1 te kopieëren geef je de kinderen het gevoel met grote mensen gereedschap bezig te zijn. En nu moeten de papa's/mama's hun gereedschapkist goed in de gaten houden.
Mocht één van de kinderen vragen waarom de bek van de sleutel scheef staat dan kun je vertellen dat het 15 graden is. Als je met de sleutel geen ruimte hebt om een voldoende grote slag te maken om de bek op de volgende facet van het zeskant te zetten dan kun je de sleutel omdraaien en verder gaan. Je moet wel minimaal een slag van 15 graden kunnen maken om een zeskant te verdraaien.

Nu ben je die wijsneuzen een stap voor. ;)
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Er gaan weer een hoop kindertjes blij worden met alle mooie dingen die je maakt
Hoe is het met je houtvoorraad, geraak je nog makkelijk aan voldoende hout ?
 
P

Pel

Guest
Mooi gemaakt Jolien, ik zou die geluks ogen wel eens willen zien van het timmermanneke of het schrijnwerkertje die dit krijgt.:)

Groet Pel.
 

J.art

Actieve deelnemer
18 dec 2015
519
91
Limburg België
Dankjewel!
Toxiq, met mijn houtvoorraad zit het wel goed!
Maar het gaat me niet meer lukken om dit jaar het speelgoed uit te delen, doordat het helaas een drukker jaar is geworden als vorig jaar. En heb te horen gekregen dat ik meter wordt van een lieve spruit, waarvoor ik natuurlijk een heel aantal dingetjes zelf wil maken. Heb nog twee maanden de tijd eer hij komt, dus daar gaat nu alle tijd naar!
En de rest van het speelgoed voor het goede doel dat ik nog heb liggen, maak ik volgend jaar af en dan deel ik het volgend jaar nog uit. En hierna stopt mijn projectje voor het goede doel, na 3 jaar dan. Er komt een sleur-gevoel bij, en dat is niet fijn :).

Dankjewel allemaal!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.