Veiligheid en kinderen

Stuiver

Actieve deelnemer
12 aug 2016
166
2
Schagen
ik heb een zaagtafel en draai daar eigenlijk uit voorzorg altijd de zaag omlaag.
verder alles weer in de koffer als ik klaar ben.
en als ik bezig ben doe ik de deur achter me op slot.
heb ook een vlak vandikte bank(je) staan en moet er niet aan denken dat ze wat stof zien liggen en het voor papa even willen wegvegen...

en alles op één groepenkastje waarbij ik simpelweg de schakelaar omzet als ik begin en weer stop.
 

MatthijsG

Actieve deelnemer
24 sep 2017
203
6
Onze zoon van 5 vind het ook geweldig om mee te kijken. Eén van de 2 veiligheidsbrillen is voor hem en hij weet precies waar hij mag staan en wat wel / niet mag. Natuurlijk gaan stekkers eruit als ik weg ben.

Iemand een tip voor een goede kindergehoorbescherming? Je hebt Peltor Kids, maar dempen die ook genoeg?
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Onze zoon van 5 vind het ook geweldig om mee te kijken. Eén van de 2 veiligheidsbrillen is voor hem en hij weet precies waar hij mag staan en wat wel / niet mag. Natuurlijk gaan stekkers eruit als ik weg ben.

Iemand een tip voor een goede kindergehoorbescherming? Je hebt Peltor Kids, maar dempen die ook genoeg?

Voor mijn dochters heb ik ook een Peltor kids en volgens mij dempen die genoeg. Mijn jongste dochter is, net als ik, allergisch voor geluid. Maar met de Peltor heeft zij nergens last van.
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.403
296
omgeving Rotterdam
De mijne gebruikt mijn Optime III, hij wil uiteraard hetzelfde doen / dragen als zijn vader. Ze hebben dubbele demping, dus goed genoeg voor in de garage of buiten.
 

MatthijsG

Actieve deelnemer
24 sep 2017
203
6
Voor mijn dochters heb ik ook een Peltor kids en volgens mij dempen die genoeg. Mijn jongste dochter is, net als ik, allergisch voor geluid. Maar met de Peltor heeft zij nergens last van.

De mijne gebruikt mijn Optime III, hij wil uiteraard hetzelfde doen / dragen als zijn vader. Ze hebben dubbele demping, dus goed genoeg voor in de garage of buiten.

De Peltor Kid Groen heeft een demping van 27 dB, een Optime III 35 dB. Dat zijn toch verschillen, zeker als ze dichtbij het geluid lopen.
De Optime III lijkt me te groot voor een kinderhoofd. De Peltor Kid is qua maat geschikt, maar dempt minder ..

keuze's, keuze's .. :)
 

wilm10

Actieve deelnemer
3 jan 2015
142
66
Is een Optime III niet een beetje overdreven? In principe zou in een werkplaats met machines Optime II al ruim voldoende moeten zijn. Dit wordt geadviseerd tot substantiele geluidsniveaus. Optime III is voor extreme geluidsniveau's. De kids variant is trouwens gelijk aan optime I. Deze wordt geadviseerd in werkplaatsen met een normale geluidsbelasting. Zijn denk ik niet veel werkzaamheden in mijn werkplaats die hier bovenuit komen.
 

yoek

Actieve deelnemer
19 jul 2013
215
6
Oisterwijk
Onze zoon van 5 vind het ook geweldig om mee te kijken. Eén van de 2 veiligheidsbrillen is voor hem en hij weet precies waar hij mag staan en wat wel / niet mag. Natuurlijk gaan stekkers eruit als ik weg ben.

Iemand een tip voor een goede kindergehoorbescherming? Je hebt Peltor Kids, maar dempen die ook genoeg?

Mijn zoon gebruikt ook de Peltor Kids, en met zagen slijpen etc klaagt hij nooit. En een vuurwerkbril omdat ik nog geen veiligheidsbril voor kinderen gevonden heb.

Verder heb ik een slot op de deur dat ze niet zomaar binnen kunnen lopen, vooral voor zoon van 1.5 jaar goed. De oudste weet wel wat wel en niet mag. Hij maakt bijvoorbeeld ook altijd de kachel aan. Hoef ik niet meer naar om te kijken, hij weet dat als hij 1 keer gaat spelen met de aansteker dat het dan afgelopen is.
 

MatthijsG

Actieve deelnemer
24 sep 2017
203
6
is een optime iii niet een beetje overdreven? In principe zou in een werkplaats met machines optime ii al ruim voldoende moeten zijn. Dit wordt geadviseerd tot substantiele geluidsniveaus. Optime iii is voor extreme geluidsniveau's. De kids variant is trouwens gelijk aan optime i. Deze wordt geadviseerd in werkplaatsen met een normale geluidsbelasting. Zijn denk ik niet veel werkzaamheden in mijn werkplaats die hier bovenuit komen.
wat zeg je ik hoor je niet lalala
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.403
296
omgeving Rotterdam
Is een Optime III niet een beetje overdreven? In principe zou in een werkplaats met machines Optime II al ruim voldoende moeten zijn. Dit wordt geadviseerd tot substantiele geluidsniveaus. Optime III is voor extreme geluidsniveau's. De kids variant is trouwens gelijk aan optime I. Deze wordt geadviseerd in werkplaatsen met een normale geluidsbelasting. Zijn denk ik niet veel werkzaamheden in mijn werkplaats die hier bovenuit komen.

Die Optime III had ik liggen van andere Hobby en ik hoor mijn zoon niet klagen over het geluid en ze lijken me goed af te sluiten als je ze goed afstelt. Zoals ik al eerder schreef al hij niet snel een kindermodel dragen als ik die niet draag.

Ik heb door de jaren buiten op de bouwplaats al einige gehoorschade opgelopen, dus neem geen risico meer en gebruik ook geen propjes meer omdat die toch teveel geluid via de schedel doorgeven.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.