project af....en dan.......???

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
forummers,

een denkbeelde situatie:

als fervente houtbewerker maak je nogal wat projecten. ik weet niet hoe het bij jullie gaat maar bij mij gaat het als volgt :
project bedenken-> uitvoeren-> project staat een tijdje op een bepaalde plek in huis. na een tijdje volgt het nieuwe project. het "oude" maakt plaats voor het""nieuwe". oude project komt op zolder te staan of achterin je werkplaats.
Natuurlijk geef je af en toe wat weg of soms maak je iets voor iemand maar er staan vast bij meer mensen projecten op plekken wat eigenlijk zonde is.

Dit kan natuurlijk de prof.houtbewerker ook gebeuren. ik heb al bij meerdere vakmensen die mooiste dingen zien staan die maar niet verkocht worden.
Om nou alle projecten die te lang staan als kachelhout te gebruiken lijkt me wat zonder dus......wat hieraan te doen?

*goederen op marktplaats?
*goederen op etsy?
*meerdere markten af gaan met je spullen?
*webshop?
*goederen proberen te plaatsen bij winkels?

een aantal forumleden heb ik al gesproken varierend van hobby'st tot prof. Ideeen zijn er zeker , misschien is het goed om eaa hier te verzamelen.
ik ben zeer benieuwd naar de ideeen.


rick

ik ben zeer benieuwd hoe jullie de goederen
 

WR1944

Oud hout
Misschien heb ik gewoon een gebrek aan fantasie maar ik maak tot op heden alleen zaken die in een behoefte voorzien. Bij mij is het meer: probleem/behoefte analyseren, ontwerp maken, materialen inslaan, maken, eventueel testen, plaatsen/installeren, op naar de volgende.
Ik kan me voor de komende paar jaar geen situatie voorstellen dat ik in de positie ben om iets te gaan verzinnen out of the blue.
Ik bewonder dan ook mensen die zo maar uit het niets iets kunnen verzinnen zonder een praktische aanzet daartoe.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
@wr1944, even een heel andere vraag, ik zie bij je avatar staan Allentown, PA. Het valt me nu op maar misschien is het al een tijdje zo, maar betekend dat, dat je nu definitief in de USA woont?

jaap
 

Houthasses

Actieve deelnemer
22 okt 2010
589
1
www.youtube.com
Zit ook al tijdje over na te denken.

Ik zet mezelf even in de 'hobbyist' hoek omdat ik op dit moment nog de voorziening niet heb om 'pro' te gaan. Mijn werk wordt bepaald door het hout wat ik tegenkom. Als ik in een stuk hout een schaal of een tafel zie gaat dat het worden punt, en ga ik er niet zomaar ineens een adelaar of uil uit zagen. Daardoor is mijn aflevertempo laag en niet 'marktgeoriënteerd'. :p

Ik heb daarom al huis die toch aardig vol begint te raken met allerlei spullen, van schalen tot kandelaars en zelf een 500,- drakenkop die ik maar niet kwijtraak op Marktplaats (waardeloos).
Dat los ik gedeeltelijk op door dingen in 'bruikleen' te geven aan bekenden, die voor mij dan als reclamezuil dienen en de kopers zich vanzelf aandienen. Ik heb welliswaar gallerijen op Youtube, Facebook, Hyves en wat buitenlandse sites, maar daar komen alleen kijkers, geen kopers. :evil:
Een eigen site (of wellicht een ander initiatief) is iets waar ik nu aan zit te denken, al kan ik me altijd lastig voorstellen dat iemand daar naar gaat kijken temidden het enorme aanbod van internet.. :?:
 

WR1944

Oud hout
@Jaap, ik zit sinds een maand weer in Allentown, op een "fiance visa". Dat betekende dat ik binnen 90 dagen na aankomst "moet" trouwen of anders de USA weer moet verlaten. Ik ben inmiddels getrouwd dus dat is geregeld. Echter dat fiance visa is geldig voor éénmaal toegang tot de USA. Door mijn trouwen mag ik blijven zolang ik wil maar ik kan niet de USA verlaten om later weer terug te komen. Ik moet een permanente verblijfsvergunning aanvragen. Dat kan erg lang duren. Maar er bestaat ook nog zoiets als een "advanced parole". Hiermee kan je in afwachting van de verblijfsvergunning (green card) eerder in en uit gaan. Deze procedure neemt tussen de 90 en 150 dagen in beslag. Dus ik zit min of meer gevangen in afwachting van dat "parole" in de USA maar dat valt in de praktijk reuze mee.
Ik hoef alleen nog één keer naar Holland terug te gaan om m'n zaakjes te regelen, spullen transportgereed te maken, electrisch spul (meest Festool) te verkopen, overige bruikbare spullen te verkopen of weg te geven, m'n houten bouwsels te ontmantelen en aan de straat te zetten tenzij iemand er belangstelling voor heeft. Dat gaat erg spannend worden kwa planning. Op D-Day en H-Hour moet m'n huis schoon zijn, m'n spullen op transport, ikzelf uitgeschreven bij de gemeente en overige overheid, m'n koffer gepakt en m'n vlucht geboekt. Gelukkig is het dan waarschijnlijk volop zomer en kan ik een huisje huren op een nabij gelegen camping als een eventuele buffer. Lekker dichtbij het strand ook.
Ik zal in de diverse berichten jullie op de hoogte proberen te houden.
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Spullen aanprijzen????
Kunstzinnigen kunnen terecht op http://www.kunstzinnig.nl
Het is het overwegen waard.
vr,gr. Jan Pranger.
http://www.arstorno.nl
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.