2000+ jaar oud hout

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Laten we allemaal een olifant zijn slagtanden afzagen en die meenemen omdat anders er vast iemand anders komt die er wat lelijks mee doet.....

Er was iets met een pot en een ketel...

In een aantal reacties kan ik mij wil vinden (nog even terug lezend) echter wat scheppie schrijft vind ik echt overdreven
jouw vergelijk raakt nog kant nog wal, in jouw vergelijk komt het er op neer dat de ts wat van de boom heeft afgetrokken/gezaagd, dat is niet het geval

Als je een als vergelijk een natuurlijk gestorven olifant als voorbeeld neemt kom je meer in de buurt

Overigens bedoelde ik met 'op de hoop belanden' dat het uiteindelijk compost zou worden als het bleef liggen, ik besef me dat ik het een beetje krom omschreef en overigens (besef ik me na het nog eens doorlezen) geen vrijbrief om het mee te nemen

Het terug sturen vind ik een mooi suggestie
 

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
In een aantal reacties kan ik mij wil vinden (nog even terug lezend) echter wat scheppie schrijft vind ik echt overdreven
jouw vergelijk raakt nog kant nog wal, in jouw vergelijk komt het er op neer dat de ts wat van de boom heeft afgetrokken/gezaagd, dat is niet het geval

Als je een als vergelijk een natuurlijk gestorven olifant als voorbeeld neemt kom je meer in de buurt

Overigens bedoelde ik met 'op de hoop belanden' dat het uiteindelijk compost zou worden als het bleef liggen, ik besef me dat ik het een beetje krom omschreef en overigens (besef ik me na het nog eens doorlezen) geen vrijbrief om het mee te nemen

Het terug sturen vind ik een mooi suggestie

Zou aan de discussie graag toe willen voegen dat beseffen geen wederkerig werkwoord is. :) en kan ik dit aanraden... http://www.ronseal.co.uk/home/fillers/wet-rot-hardener/ Maar je maakt dan eigenlijk van je hout een kunstststof...
 

emy

Actieve deelnemer
9 okt 2013
111
0
Lhoornweg, wat ik mij afvraag is of al deze moraalridders zich ten aller tijden zelf aan de wet houden en zich zelf nooit schuldig maken aan iets wat niet mag of eigenlijk niet door de beugel kan.
Zullen ze zelf nooit iets downloaden of gereedschappen na maken of staan ze allemaal straks achter hun nagemaakte machine of achter hun zelfgemaakte mft table en doen producenten te kort en maken ze zich dus eigenlijk ook schuldig aan inbreuk op merkenrecht of intellectueel eigendomsrecht!
Het is natuurlijk niet handig wat je gedaan hebt en je hebt het via hier wereldkundig gemaakt maar om je nu hier publiekelijk ten schande te maken en je openlijk te veroordelen en te beschuldigen van diefstal vindt ik ook te ver gaan en allen die nu staan te wijzen met hun vinger moeten zich denk ik ook wel eens achter de oren krabben.
 

Jan-Pieter

Actieve deelnemer
Dit is een forum, iedereen mag z'n mening geven ook als daar niet specifiek om gevraagd wordt.

Het is maar de vraag of King Arthur heeft bestaan en de leeftijd van deze boom is enkel anekdotisch (ik heb even gegoogled). In 1906 waren de bomen ernaast omgehakt, ik vermoed dat deze bomen pas een naam kregen toen ze als enige 2 nog over waren. Gog was al dood toen ie in brand ging en Magog's einde nadert. Ze zijn nu echt een trekpleister en veel mensen hechten er waarde aan. Dat moet je respecteren en met je handen vanaf blijven.

Financiële waarde hebben de stukken wel zeker, je weet niet wat een gek ervoor over heeft. De emotionele waarde van een Nederlandse toerist aan een Engelse boom ontgaat mij.
 

Ernest Dubois

Post veel
7 jun 2013
1.032
2
shinglemaker.wordpress.com
Dit is een forum, iedereen mag z'n mening geven ook als daar niet specifiek om gevraagd wordt.

Het is maar de vraag of King Arthur heeft bestaan en de leeftijd van deze boom is enkel anekdotisch (ik heb even gegoogled). In 1906 waren de bomen ernaast omgehakt, ik vermoed dat deze bomen pas een naam kregen toen ze als enige 2 nog over waren. Gog was al dood toen ie in brand ging en Magog's einde nadert. Ze zijn nu echt een trekpleister en veel mensen hechten er waarde aan. Dat moet je respecteren en met je handen vanaf blijven.

Financiële waarde hebben de stukken wel zeker, je weet niet wat een gek ervoor over heeft. De emotionele waarde van een Nederlandse toerist aan een Engelse boom ontgaat mij.

En als jij gevraagd wordt om een mooi versiering stuk op een ketting uit dit hout van te maken hoe zou je dan antwoord?
 

emy

Actieve deelnemer
9 okt 2013
111
0
Iedereen heeft gauw de mond vol en oordeelt/veroordeeld snel,totdat er eigen gewin is en men geld kan uitsparen/verdienen,dan spelen dingen niet meer en komt het niet zo nauw.
Namaak,kopiëren enz,enz
Iedereen maakt zich hier schuldig aan,ook diegene die het hardst wijzen met hun vinger!
 

hightree

Actieve deelnemer
29 sep 2017
62
22
Dordrecht
Ik heb ervaring met hout stabiliseren. Giethars lijkt me nogal dik. Je hebt injectie hars die dun visceus is maar waar je wel een drijvende kracht voor nodig hebt om het diep te laten penetreren. Vacuum is de beste methode, een stolp of vacuumkist. Bij polyservice hebben poly pox injecteer wat ook gebruikt wordt om tere acheologische objecten sterker te maken. Normaal gesproken is echt hout stabiliseren met een nog veel dunnere epoxy die veel wordt toegepast bij wortelhout en hout met slaap wat nogal zacht kan zijn. Maar ik mijn optiek zou impregneren alleen maar afbreuk doen op dit speciale hout.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.