Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 15

Onderwerp: 4 mm eiken

4 mm eiken

Hallo allemaal,

Voor het bekleden van mijn trap ben ik op zoek naar ±4 mm eiken met een maximum formaat van 1125 x 320 mm en eiken halfrond voor de neus. Zie foto als voorbeeld. Weet iemand waar ik dit kan kopen.

PS. Ik ben niet op zoek naar standaard overzettreden van laminaat of hout met een veiligheidstrip.

Vriendelijke groet,

John van Geest

Attached files

Re: 4 mm eiken

waarom doe je het niet van 18mm eiken meubel panelen dat werkt oop goed en is veel steviger

gr bas

18 mm is veel te dik, de bestaande trede is al 40 mm. Boven- en onderzijde trede moeten bekleed worden. Bij elkaar zit ik dan op 76 mm. En meubelpanelen zijn gemaakt van kleine stukjes verlijmd eiken, het is de bedoeling dat het één massieve trede wordt.

Vr.gr. John

Athanor
    Guest

Ik denk niet dat je deze dikte uit de voorraad van de houthandel kunt krijgen. Misschien bepaalde parkethandelaren, maar het formaat wat je zoekt lijkt me ook niet courant. Je zult tocht bij een goede houthandel moeten zijn, die eiken in ruime maten voorhanden heeft. Dan kun je vragen of ze dat van grotere dikte met de lintzaag voor je herzagen en op dikte schaven.

Overigens vind ik de oplossing op de foto niet zo mooi met die dikke bolle neuslatten, naar mijn bescheiden mening kun je die beter wat lichter uitvoeren...

Succes en groet van Fons

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

ik denk inderdaad dat je deze hout moet laten schaven. in zwolle zit zeker een bedrijf die dit voor je kan doen. stuur maar een pb als je interesse hebt.

Je moet op zoek naar snijfineer, die kan je vinden op 3 à 4mm dikte.
    Bedrijven die houtfineren verkopen hebben dikwijls ook dikkere snijfineer op vooraad.
    Deze snijfineer moet over het volledig oppervlak verlijmd worden wil je een duurzaam resultaat bekomen, liefst met Pvac lijm, zeker voor de bovenzijde van de treden. Voor de onderzijde kan je gebruik maken van contactlijm, dan heb je geen druk nodig, maar je kan de stukken niet meer verschuiven na het aanbrengen.

Mvg,

André

bedankt allemaal voor jullie antwoorden.

@ Fons: inderdaad, de neuslatten worden wat minder zwaar.
    @ Rick: ik zoek eerst bij mij in de buurt (regio Arnhem), als dit niet lukt meld ik me.
    @ André: bedankt voor de tips, ik heb al wat adresjes gevonden op het gebied van snijfineer.

Wat ook nog een optie is -> eiken vloerdelen door de vandiktebank.
    Ik zal wat prijzen gaan opvragen en vergelijken.

groet,

John

Athanor
    Guest

John, veel succes met de klus!

Fons

Hallo John,

Ik heb wel het nodige liggen in eiken van 5- 6 mm dikte, zit vlak bij arnhem namelijk in renkum.
    Bel me anders even kunne we het kortsluiten. ben te bereiken op 06-55198600.
    Mijn adres is De Meent 1, renkum.

grt bas

Senior Member
    Ingeschreven
    May 2008

Volgens mij hebben ze bij Van Laerehout in Geldermalsen 3mm eiken.
    Is dat ook goed?

Forum Rechten