Houtwerk in auto restauratie

dopeling

Actieve deelnemer
16 mrt 2008
447
6
Arnhem
Werk van Richard Overmeer - Berkel en RodenrijsDSC_0747 (2).jpg- DSC_0595 (2).jpg-DSC_0654 (2).jpg- DSC_0747 (2).jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

simon

Actieve deelnemer
10 dec 2010
357
19
Zuid-holland
Laten we het bij hout houden en niet bij het opknappen van oude auto`s.
Want daar is volgens mij deze woodforum niet voor bedoeld toch?

simon
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.084
504
Moordrecht
Ik zie toch een hoop hout in die Rolls, Simon.. Wat meer verhaal en wat plaatjes van de houtrestauratie had wel leuk geweest, dat had het wat sappiger gemaakt.. ;)
 

iedereen en niemand

Actieve deelnemer
8 okt 2012
520
0
Laten we het bij hout houden en niet bij het opknappen van oude auto`s.
Want daar is volgens mij deze woodforum niet voor bedoeld toch?

simon

Met veel verbazing zitten lezen, maar dat kan aan mij liggen.

Naar mijn mening een prachtig project met echt mooi houtwerk er in.
 

gpf

Actieve deelnemer
11 aug 2010
545
154
Zutphen
Complimenten ziet er keurig uit. De linker onderhoek ziet er wat hoekig uit,terwijl het kabinet keurig rond is .was dat oorspronkelijk ook zo?
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Schitterend! Het fineerwerk in een Rolls is ook echt bijzonder, waren zeer ervaren vaklieden die dat indertijd maakten... en tegenwoordig kunnen restaureren!

jaap
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.773
924
Leeuwarden
Mooi houtwerk mensen! Na de meubelmakersopleiding op de LTS deed ik een kopklas carrosserie en jachtbouw van 1 jaar, leerden we naast houtbewerken ook plaatwerken en lassen. Een van de eindexamen werkstukken was de opdracht een houten portier te maken uit essenhout, gelijksoortig als de voordeur van deze auto:rolleyes:


Fons
 

Jimbo

Actieve deelnemer
2 jan 2014
488
2
Complimenten ziet er keurig uit. De linker onderhoek ziet er wat hoekig uit,terwijl het kabinet keurig rond is .was dat oorspronkelijk ook zo?
Dat trapje lijkt inderdaad nog niet klaar. Je ziet zelfs de kopse kanten (vd multiplex dan nog?). Hier moet ongetwijfeld nog vilt overheen, excuseer: "Hoogpolig tapijt".
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Laten we het bij hout houden en niet bij het opknappen van oude auto`s.

Duidelijk een opmerking van iemand die niet alleen niet naar de foto's kijkt maar ook niet weet dat er in oude auto's vaak meer hout verwerkt zit dan je op het eerste gezicht ziet.
Die deuren en bar die komen zeker gewoon aanwaaien?
Grappig wel eigenlijk; als je de voordeur van je huis opknapt mag het wel geplaatst worden en als je de deuren van een auto restaureert dan kan het niet?
Ik vind ze prachtig dopeling!
 
Laatst bewerkt:

Jimbo

Actieve deelnemer
2 jan 2014
488
2

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Morgans hebben zelfs een houten frame (en dus niet een houten ~chassis~, zoals de legende wil):

Zeker weten en bugatti's hebben een houten chassis als ik het goed heb?
Er werd in vroeger tijden door carrosserie bouwers best veel gebruik gemaakt van hout als onderdeel van het geheel.
Trouwens die deuren en de houten konstruktie er omheen van die Rolls maken ook deel uit van de constructie om het geheel stijfheid te geven.

Ik ben wat jaren terug naar het Louwman (Toyota importeur) museum geweest in den Haag en als je ervan houdt is dit echt een geweldig stuk autohistorie wat je daar ziet.
In allerlei soorten en maten, echt fantastisch!
 
Laatst bewerkt:

simon

Actieve deelnemer
10 dec 2010
357
19
Zuid-holland
Voor Forum leden die zich druk gemaakt hebben op mijn onderwerp -Laten we het bij hout houden en niet bij het opknappen van oude auto`s.
Het onderwerp auto restauratie vond ik verkeerd gekozen het had beter geweest ,,houtwerk in auto restauratie" dit om te voorkomen dat we in dit Forum overgaan naar andere onderwerpen die niets met hout te maken hebben.

Simon
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Bij dit soort onderwerpen komt juist de diversiteit en constructiemogelijkheden van hout bij uitstek naar voren.
Ik vind de opmerking dus ongepast, en zoveel andere raakvlakken komen op dit forum ook ter sprake.

Keukens, HIFI meubelen en zelfs kinderspeelgoed. Het is dan ook onderdeel van, en niet uitsluitend alleen maar.

Getuige de vele reacties denken gelukkig meer forumleden er zo over. Ons hart gaat van meer mooie dingen kloppen!
Gelukkig maar.

En Willem, het Louwman museum is inderdaad één van de mooiste musea die ik ken.

In Bernkastel-Kues ontstaat ook zo'n mooi museum: http://www.zylinderhaus.com/
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
In Bernkastel-Kues ontstaat ook zo'n mooi museum

Aan de foto's te zien hebben ze het concept overgenomen.
Maar dat neemt niet weg dat als ik toch een keer in Duitsland ben op vakantie dat dit zowiezo leuk is om 'ns langs te gaan, thanks.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.