afkortzaag zonder geleidestangen achter.

Imco

Actieve deelnemer
1 nov 2013
36
0
Bij TN hebben ze de prijzen verlaagd van Festool producten, onder andere dus de Kapex. Dit heeft mij over de streep getrokken om de Kapex 120 te bestellen. Ik ben ook al een tijd lang aan het kijken naar een goede afkortzaag. Ik heb de topics van de laatste maanden met argus-ogen gevolgd en alle pro's en con's tegen elkaar afgewogen. Ik hikte telkens tegen de prijs van de Kapex aan. Het blijft nog steeds een fors bedrag, maar met name ook de UG set die zorgt dat je de zaag makkelijk kunt transporteren en voorzien is van 2 wings is voor mij ideaal. Ik zal een review posten zodra hij binnen is (dat kan bij TN soms even duren.... ).
 

roeliepoelie

Actieve deelnemer
6 sep 2011
504
3
Denk dat je aan de kapex veel plezier gaat beleven.
Vooral als je veel met de zaag op klussen gaat dan is het een perfecte machine. Ik ga hem voornamelijk stationair gebruiken, en af en toe voor klussen rondom huis. Daar vind ik het kapex systeem te duur voor. En dan maakt het ook niet veel uit wanneer ik een (zware) bosch koop.... T blijft allemaal veel geld, maar liever iets goeds waar ik lange tijd mee kan doen dan een prul waar je je steeds aan ergert.
 

roeliepoelie

Actieve deelnemer
6 sep 2011
504
3
Nog even een reactie over wat ik nu eigenlijk heb gekocht.
Het is de nieuwe Makita ls1019l geworden. Hij is al leverbaar in Belgie, heb m bij Klium gekocht.
Wat een gigantisch mooie machine, alles ziet er zeer degelijk uit, hij kan lijsten tot 160 hoog zagen!, de stofafvoer is zeer goed.
Ook loopt hij mooi rustig, heeft een softstart en motorrem.

Al met al ben ik er zeer tevreden over, ben toch blij dat ik deze heb genomen en niet de Bosch of de Kapex.
Denk dat de grote Kapex hier een goede concurrent aan heeft.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.