taxus holle vorm

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Weer eens een stuk opgepakt wat al een tijdje in de werkplaats van hoek naar hoek verplaatst werd. Ronny Eelen was hiermee begonnen op de open dag, maar het was blijven liggen. Omdat ik het stuk hout zo mooi vond heb ik het van de week afgemaakt. Het is 19 cm hoog.

IMG_0681.jpg

IMG_0693.jpg

IMG_0694.jpg

IMG_0695.jpg

En toen ook nog maar even een beroerd stuk Essen deels aan snippers gemaakt. :)

IMG_0683.jpg
 

ronnyeelen

Actieve deelnemer
23 aug 2017
61
9
Ik herinner me dat stuk hout nog levendig. Heel moeilijk in te spannen tussen de punten. Het is er dan ook 2 keer uitgevallen :)
Clive (DE Clive) heeft me er nog mee uitgelachen. Maar ik zie dat het mooi is geworden.
Voila, mijn eerste berichtje hier op het forum...

groeten uit België
Ronny
 

Nerf

Actieve deelnemer
26 jun 2016
573
283
Ik vind aan dit soort werk zo mooi dat je zo goed kunt zien dat het HOUT is. Er zit nog wat leven in, je kunt er niet naar kijken zonder te bedenken dat het ooit een boom was.
 

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Mooi! allebei!
Snel vraagje tussen door : Welke soort uithol beitel heb je hiervoor gebruikt? Wil dit met de tijd ook proberen :)

gedaan met de Woodcut Pro Forme.

- - - Updated - - -

Ik vind aan dit soort werk zo mooi dat je zo goed kunt zien dat het HOUT is. Er zit nog wat leven in, je kunt er niet naar kijken zonder te bedenken dat het ooit een boom was.

helemaal mee eens!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.