Nieuwe vierklauw.

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Ik zat al een tijd met de gedachte te spelen dat ik een goedkopere chuck/vierklauw wilde hebben voor iemand die net met houtdraaien is begonnen en nog geen zin heeft om een Oneway, Toss of Vicmarc te kopen. Ik heb verschillende exemplaren op proef gehad, met allemaal heb ik gewerkt en ik heb ze uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet. Er kwamen (wat mij betreft) verrassende conclusies uit. Er is er 1 over gebleven en die is in de webshop terecht gekomen. De Versa chuck. Ik kan nu een kwalitatief goede chuck aanbieden met 3 sets bekken voor € 239,=. En dat vind ik leuk!
Ik heb ook een body only versie en een universele wormschroef. vragen of op/aanmerkingen welkom!

Versa chuck set

Body only

Universele wormschroef
 

massis

Actieve deelnemer
4 mei 2012
657
49
Bilzen, BE
Ik was net nog op je site naar klauwen aan het kijken, maar ik zie niet in hoe deze zo "goedkoop" genoemd wordt? Veel verschil met een Oneway Chuck is er toch niet? Die heb je met 2 sets klauwen ook voor €223, waarmee je een mooie beginnerset heb lijkt me?

Waarom zou ik voor de versa gaan en niet €16 uitsparen voor een Oneway Chuck met 2 sets bekken?
 

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Ik was net nog op je site naar klauwen aan het kijken, maar ik zie niet in hoe deze zo "goedkoop" genoemd wordt? Veel verschil met een Oneway Chuck is er toch niet? Die heb je met 2 sets klauwen ook voor €223, waarmee je een mooie beginnerset heb lijkt me?

Waarom zou ik voor de versa gaan en niet €16 uitsparen voor een Oneway Chuck met 2 sets bekken?

Hoi Massis,

Een Talon met standaard bekken en wormschroef kost (nu nog) € 229 met een set spigotbekken € 34,95 en € 44,95 voor de nr 3 dovetail is samen € 308,90... Deze chuck moet je qua formaat plaatsen tussen de Talon en de Stronghold.
 
Laatst bewerkt:

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.917
846
Oss
Ik was net nog op je site naar klauwen aan het kijken, maar ik zie niet in hoe deze zo "goedkoop" genoemd wordt? Veel verschil met een Oneway Chuck is er toch niet? Die heb je met 2 sets klauwen ook voor €223, waarmee je een mooie beginnerset heb lijkt me?

Waarom zou ik voor de versa gaan en niet €16 uitsparen voor een Oneway Chuck met 2 sets bekken?

Waar kun je de oneway talon kopen met 2 sets bekken voor 207 euro?
Volgens mij kost deze ca 234 euro met 1 stel bekken.
 

massis

Actieve deelnemer
4 mei 2012
657
49
Bilzen, BE
Ik had het dan ook over een Oneway Chuck, niet over een Oneway Talon, en daar zal dus het verschil zitten. Zeker als deze Versa zoveel groter is dat hij tussen de Talon & Stronghold inzit.
Dan is het inderdaad een mooie deal, misschien dat ik er van de week eentje bestel :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.