sieradendoosje

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Beste houtdraaiers even wat luxe voor de feestdagen:
een doosje uit Amerikaanse iep met walnoot? deksel: DxH=8x11 cm.
Heel leuk om even tussendoor te draaien met wat hout dat ik tussen het brandhout vond.
Afgewerkt met shellac.
vr.gr. Jan Pranger.
http://www.arstorno.nl
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Rick, deze is geschuurd tot korrel 500 en daarna met pasta en shellac.
Hardere houtsoorten schuur tot korrel 1000/1200 en daarna pasta korrel 2000 en afwerken met shellac. Hoe zuiverder als he draait hoe minder behoef je te schuren.
Jaap: wanneer je van (houtdraai)kunst rijk wordt, wordt je nooit weer arm.
Over verkopen gesproken: we hebben het eens gehad over een internetsite waarop forumleden na ballotage hun producten zouden kunnen aanbieden.
Rick vroeg vanmiddag in een soortgelijke richting. Ik heb bij hem een ander idee neergelegd, waarbij landelijk houtbewerkers hun kwalitatief aan hoge eisen voldoende produkten (na ballotage) kunnen verkopen. Eens kijken hoe zich mijn idee verder ontwikkelt.
Ik stel voor om de eerste discussie hierover via de mail te doen - stoei jij ook mee?
vr.gr. Jan Pranger.
info@arstorno.nl
http://www.arstorno.nl
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
446
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Rick, deze is geschuurd tot korrel 500 en daarna met pasta en shellac.
Hardere houtsoorten schuur tot korrel 1000/1200 en daarna pasta korrel 2000 en afwerken met shellac. Hoe zuiverder als he draait hoe minder behoef je te schuren.

Erg mooi doosje Jan! Heeft het deksel een passing of een schroefdraad. Het doosje lijkt me prettig in de hand te liggen als je het deksel eraf wilt halen, voor zover ik me dat voor kan stellen.

Jaap: wanneer je van (houtdraai)kunst rijk wordt, wordt je nooit weer arm.

Dat is zeker waar! Iedereen vind het mooi, leuk en prachtig, maar zo gauw je er een dubbeltje voor vraagt, is het; "Nou nee, toch maar niet" ;)

Over verkopen gesproken: we hebben het eens gehad over een internetsite waarop forumleden na ballotage hun producten zouden kunnen aanbieden.
Rick vroeg vanmiddag in een soortgelijke richting. Ik heb bij hem een ander idee neergelegd, waarbij landelijk houtbewerkers hun kwalitatief aan hoge eisen voldoende produkten (na ballotage) kunnen verkopen. Eens kijken hoe zich mijn idee verder ontwikkelt.
Ik stel voor om de eerste discussie hierover via de mail te doen - stoei jij ook mee?
vr.gr. Jan Pranger.


Daar hebben Rick en ik het ook al eens over gehad, lijkt me inderdaad een nuttig plan.
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
jan pranger zei:
Rick vroeg vanmiddag in een soortgelijke richting. Ik heb bij hem een ander idee neergelegd, waarbij landelijk houtbewerkers hun kwalitatief aan hoge eisen voldoende produkten (na ballotage) kunnen verkopen. Eens kijken hoe zich mijn idee verder ontwikkelt.
Prima idee, maar ik zou zoiets dan in verschillende categorieën doen. Dat er zowel voor echt mooie werkstukken ruimte is, maar als 1 van de forumleden door, bijvoorbeeld zn beroep, handige hulpstukken kan fabriceren, deze ook te koop kunnen zetten (dus zonder dat er een echt commerciële doelstelling achter zit).
 

houtenhart

Actieve deelnemer
25 apr 2010
37
0
ik meld me gelijk aan bij het idee,vind dat gemiddelde houtdraaiers die echt knappe stukken maken niet de waardering en geld krijgen wat ze verdienen, je kan gemiddeld niet eens een uurloon nastreven want er zit altijd veel tijd in en inderdaad maar weinig mensen die voor handwerk nog geld neerleggen,te bizar voor woorden.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.