Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 14 van de 14
    oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)

Re: Vervaardigen paneeldeuren

@ @lex, mijn bedoeling was om met de beschikbare middelen het beoogde resultaat te krijgen. Zeker als de deur geschilderd gaat worden zal je het verschil nauwelijks zien. Dat het goedkoper en eenvoudiger is, is dan mooi meegenomen.
    Maar aan de andere kant waardeer ik ook pogingen om iets op de originele manier te vervaardigen. Dan treedt je in de sporen van de vakmensen die je voorgingen. Ik doe zelf veel machinaal maar nu en dan doe ik details met de hand en op een zo origineel manier als mogelijk.

Succes met welke methode dan ook.

Ik heb me nog eens beraad op de profielfrezen en vind het toch wat gevaarlijk om dit soort grote freesbits in mijn bovenfrees te gebruiken. Dus ik ga een stapje hoger. Ik ben aan het kijken naar een tweedehands freestafel. Weet hier nog niet veel vanaf. Nou heb ik in een ander topic veel kunnen leren door de engelse vertaling van pen-gatverbinding zodat ik daarmee op youtube naar filmpjes kan kijken. Wie kan mij vertellen wat een freesbank in het Engels is? Dan ga ik me eerst daar verder oriënteren.

Kan iemand ook misschien wat vertellen over asdiameters en messen?

Dank, @lex

Athanor
    Guest

Als je zoekt op "spindle moulder" zul je al heel veel info vinden.

Succes, Fons

Dank Fons!

heb al heel veel dingen gezien. Klopt het dat de lengte van de spindel/as en de sterkte van de motor (die natuurlijk een maximale diameter mes toestaat) bepaalt wat je met de machine kunt doen?

In diverse youtube filmpjes is te zien dat er gebruik gemaakt wordt van een aantal gestapelde messen. Er wordt verwezen naar een boek waarin deze messen staan beschreven. Hanteert elke fabrikant zijn eigen systeem in welk profiel welk nummer heeft, of is dit een universeel systeem?

@lex

Forum Rechten