Specifiek meubelbeslag gezocht

Fluo

Actieve deelnemer
18 nov 2014
582
262
Koekelare
Hoi allemaal,

Ik ben de kastjes in het geel hieronder op de foto aan het maken. De deuren zijn rondom in verstek en zitten zo verzonken wanneer ze dicht zijn.
De identieke verstekscharnieren van Häfele heb ik ondertussen al gevonden.
Zoals je kan zien hebben de deuren geen handvat en kan je ze openen met een druk. De scharnieren op zich hebben deze functionaliteit niet, dus moet het pompje aan de zijkant dit doen.
Nu ben ik reeds in enkele winkels geweest maar die konden mij niet verder helpen met zo'n pompje.

Hebben jullie een idee waar ik dit zou kunnen vinden?

20161229_124509.jpg20161229_124520C.jpg
 

Bijlagen

  • 20161229_124520.jpg
    20161229_124520.jpg
    39,3 KB · Weergaven: 195

Fluo

Actieve deelnemer
18 nov 2014
582
262
Koekelare
Bedankt voor jullie tips, de tipon/snapper is niet echt het probleem.
Het is het grote scharnier/pompje aan de linkerzijde dat ik zoek, dit zou de deuren moeten openduwen wanneer de tipon/snapper loslaat. En dan de deur openhouden in de vlakke positie
 

Wilmar

Actieve deelnemer
26 feb 2011
31
1
Hi Fluo,
Je hebt mooie kastjes gemaakt. Lijkt op de kasten van Pastoe, die worden ook eerst gespoten voordat ze in elkaar worden gezet.
Vroeg me af hoe je de hoekverbindingen hebt gemaakt. Zie namelijk schroeven zitten aan de binnenkant. Dacht eerst aan van die Ikea verbindingen maar dan zou je maar 1 schroef hebben. Dus.....
 

fantic

Post veel
22 mrt 2015
1.272
167
Halverwege Utrecht en Amsterdam
Bedankt voor jullie tips, de tipon/snapper is niet echt het probleem.
Het is het grote scharnier/pompje aan de linkerzijde dat ik zoek, dit zou de deuren moeten openduwen wanneer de tipon/snapper loslaat. En dan de deur openhouden in de vlakke positie
Daar heb je het toch mis de snapper zorgt dat het deurtje net open komt te staan om hem verder te kunnen openen, de rem die je zoekt die aan de zijkant getoond wordt is om te voorkomen dat de klep te snel en te ver open klapt. Die heet dus een klepschaar en is om te voorkomen dat de klep open valt en maar tot 90 graden open gaat (als je hem goed monteert).
 

ccrider

Actieve deelnemer
24 jan 2011
178
17
Beusichem (Betuwe)
het is inderdaad de minilatch van frankje1971 in combinatie met een rem/klepschaar volgens dit model:Schermafbeelding 2017-08-27 om 21.25.33.jpg
https://www.meubelbeslagonline.nl/h...MInpXwm5L41QIVkwrTCh0ajQyQEAQYASABEgJ29_D_BwE

Ook nog aan te passen aan het gewicht van de deur/klep.

De minilatch zorgt dus voor het openen van de klep. Wel een klein beetje speling houden zodat de sluiting ingedrukt kan worden. Wat zou betekenen dat je rondom toch iets van een kier krijgt bedenk ik mij nu. Hmmm.

Groet,
CC
 

Fluo

Actieve deelnemer
18 nov 2014
582
262
Koekelare
Bedankt allemaal, het was dus minder complex dan ik in gedachten had.

Het kastje op de foto is niet mijn kastje maar idd de Pastoe versie. De mijne worden niet demonteerbaar, ik lijm alles vooraleer het gespoten wordt.
Is komt rondom de klep idd een kleine kier zodat de minilatch ingedrukt kan worden.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.