Nieuwe uitdaging: Bureau met vloeiende lijnen

Chenak

Actieve deelnemer
20 mei 2015
326
9
Beesel
Tot slot nog de laatjes gemaakt.
Een beetje contrast vind ik altijd wel mooi dus heb voor de frontjes Wenge gebruikt.
Een geleidingen systeem hoefde ik niet te maken omdat het frontje over de tafel glijdt en de bodem van het laatje over de bodem van de bovenbouw.
Kortom, constructie is eenvoudig.
Een paar plaatjes heb ik nog wel gemaakt:


IMG_1026.jpg

Het aftekenen van wenge vind ik altijd lastig vanwege de donkere kleur, gebruik daarom altijd schilders tape.
IMG_1028.jpgIMG_1029.jpgIMG_1031.jpgIMG_1032.jpg

Kortom, eenvoudige laatjes op klassieke manier gemaakt. Met laagje vilt onder het front lopen de laatjes super soepel. Een klein tikje met een vinger en ze vliegen dicht.

Dan tot slot het eindresultaat:
IMG_1052.jpgIMG_1053.jpg

Ik ben er erg tevreden over, was erg leuk om te maken en heb weer een hoop geleerd.
Wat wil een mens nog meer?

Tot slot, dank voor de interesse en mocht er iemand nog op/aanmerkingen hebben over ontwerp of constructie dan hoor ik dat graag.

Groet,
Hans
 

GH1

Post veel
8 aug 2017
1.181
214
Breda en omstreken
Erg fraai gedaan, ziet er allemaal erg strak uit.

Vindt het bureau heel erg fraai, maar ben wat minder gecharmeerd van de opzet met de laden.... dat is, een persoonlijke mening, niet helemaal in harmonie met het bureau. En ook het beslag dat je hebt gebruikt vindt ik afbreuk doen aan het geheel.

Maar erg fraai gemaakt, en mooi hout ook.
 

HoutHans

Actieve deelnemer
1 mei 2012
450
20
Inderdaad erg mooi, zeker met de ranke en vloeiende lijnen in het onderstel. Ik zou de opzet met laatjes, die mooi is uitgevoerd, zelf niet hebben toegevoegd, maar dat is, zoals GH1 al schreef, een kwestie van smaak. Dank voor de mooi gedocumenteerde rapportage!
 

MaartenS

Post veel
29 jul 2012
1.031
65
Omgeving Amersfoort
ik heb niet veel met vloeiende, ronde ontwerpen zoals dit maar ik waardeer het vakmanschap waarmee je dit hebt gemaakt, heel erg leuk te zien en heel erg knap dat je dit kunt maken, hartstikke knap staaltje werk.
 

Blom3dd

Actieve deelnemer
31 okt 2013
666
1
Stad Groningen
Het getuigd hier van veel vakmanschap. En het is ook vast een geslaagd produkt. Mijn puntjes van opbouwende aandachtspunten, zijn een paar ergonomische. Staan de poten niet te ver naar voren. zodat ze in de weg ziten bij het er langs lopen of gaan zitten. En de laatjes, Op mijn bureau staat er altijd veel rommel en ruis. Dingen die niet op het werkblad thuis horen. In mijn geval zou ik de laatjes niet echt kunnen openen zonder ergenissen. Qua esthetiek is de tafelblad onderrand niet in proportie met de rest. En eigenlijk is de computer veels te groot..;)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.