Online aankopen van gereedschap - 100% origineel?

Den Deze

Actieve deelnemer
4 apr 2010
661
0
Keerbergen, België
Dan ga ik mijn online aankopen ook alleen maar beperken tot shops die ook een fysieke winkel hebben, tenzij handgereedschap ed.
Toolnation, baptist, klium, welke zijn er nog?
Ik koop vooral Metabo en Milwaukee.
Die laatste is enkel bij Toolnation te koop.
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Den Deze, dat vind ik nogal drastisch, maar goed. Klium heeft geen fysieke winkel, maar alleen een magazijn in Hasselt waar je als klant niet kunt/mag komen. Kruis.nl (Rotterdam), GereedschapPro (Haarlem), Mani Bouwmachines (www.milwaukeemani.nl, Den haag) hebben wel een fysieke zaak. Toolmax (Groningen), Mastertools (Groningen) en Gereedschappelijk (Enschede) hebben een afhaalpunt.

Mani Bouwmachines verkoopt ook Milwaukee.
 

Den Deze

Actieve deelnemer
4 apr 2010
661
0
Keerbergen, België
Snap je reactie L.N., maar ik wil alleen dingen aankopen in shops waarvan ik weet dat dit 100% echt is.
Enige minpunt aan de fysieke winkels in mijn buurt is dat ze bijna allemaal de volle pot vragen voor een machine.

Ik ga binnenkort op zoek naar een andere bouwradio, maar de prijzen zijn extreem verschillend:
Fixami/gereedschapcentrum @ 79€
Mani @ 130€

Bij de batterijen net hetzelfde:
Fixami/gereedschapcentrum @ 35€
Mani @ 75€
Bij Toolmax kost dezelfde batterij 127€

Dat zijn al geen kleine prijsverschillen meer, dus waar zit de catch?
 
Laatst bewerkt:

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Snap je reactie L.N., maar ik wil alleen dingen aankopen in shops waarvan ik weet dat dit 100% echt is.
Enige minpunt aan de fysieke winkels in mijn buurt is dat ze bijna allemaal de volle pot vragen voor een machine.

Ik ga binnenkort op zoek naar een andere bouwradio, maar de prijzen zijn extreem verschillend:
Fixami/gereedschapcentrum @ 79€
Mani @ 130€

Bij de batterijen net hetzelfde:
Fixami/gereedschapcentrum @ 35€
Mani @ 75€
Bij Toolmax kost dezelfde batterij 127€

Dat zijn al geen kleine prijsverschillen meer, dus waar zit de catch?

Dan kun je, denk ik, het beste nagaan of een zaak een officiële dealer van het merk is. Als dat is, dan kun je er wel van uit gaan dat het product 100% origineel is. Je hebt in de meeste gevallen ook fabrieksgarantie als er iets mis is en je er met de verkoper niet uit komt. Maar je zult zien dat de goedkoopste aanbieders wegvallen, want die zijn geen dealer. Als er echt veel verschil in prijs is, dan heeft de goedkoopste aanbieder een restpartij opgekocht, grijze import, sets in losse onderdelen te koop of iets dergelijks. Daar hoeft niets mis mee te zijn, maar soms is het goed om dat te weten. Over het voorzien van een andere stroomkabel door de verkoper hoor je als klant natuurlijk wel geïnformeerd te worden.

Een andere optie is kijken in het buitenland. Bosch Blauw is in Duitsland veel goedkoper en door de lage stand van de Pond is de UK vaak ook aantrekkelijk. Je moet er natuurlijk wel rekening mee houden dat bij een garantiegeval je het terug moet sturen naar het betreffende land, tenzij er een Europese fabrieksgarantie is, zoals o.a. Festool en Bosch Professional dat hebben. Zo heb ik voor mijn vader laatst een Bosch GTS 10 XC uit de UK gehaald, omdat die daar veel goedkoper was. Met de Europese garantie van Bosch Professional hoef ik mij ook geen zorgen te maken bij een defect.
 

Den Deze

Actieve deelnemer
4 apr 2010
661
0
Keerbergen, België
Wat doe je dan als je een Europese garantie hebt?
Bij een lokale dealer binnenbrengen? Kan best aannemen dat deze dan niet staat te springen omdat de machine niet bij hem werd aangekocht.

Ik heb zelf ook al in Duitsland gekeken, maar 90% van de shops verzenden geen machines (meer) naar België :(

Edit: gereedschapcentrum/fixami is dus geen officiële dealer. Staat niet tussen de lijst als ik deze opzoek via dealer locator op de website van Milwaukee
 
Laatst bewerkt:

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Wat doe je dan als je een Europese garantie hebt?
Bij een lokale dealer binnenbrengen? Kan best aannemen dat deze dan niet staat te springen omdat de machine niet bij hem werd aangekocht.

Ik heb zelf ook al in Duitsland gekeken, maar 90% van de shops verzenden geen machines (meer) naar België :(

Edit: gereedschapcentrum/fixami is dus geen officiële dealer. Staat niet tussen de lijst als ik deze opzoek via dealer locator op de website van Milwaukee

De lokale dealer staat er niet om te springen, maar is dat meestal wel verplicht om te doen. Niet wettelijk verplicht, maar meestal is het onderdeel van de eisen om officiële dealer te mogen zijn. Meestal kun je het ook rechtstreeks naar (het nationale kantoor) van de fabrikant sturen, bv Festool Nederland.
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.403
296
omgeving Rotterdam
Dan kun je, denk ik, het beste nagaan of een zaak een officiële dealer van het merk is. Als dat is, dan kun je er wel van uit gaan dat het product 100% origineel is. Je hebt in de meeste gevallen ook fabrieksgarantie als er iets mis is en je er met de verkoper niet uit komt. Maar je zult zien dat de goedkoopste aanbieders wegvallen, want die zijn geen dealer. Als er echt veel verschil in prijs is, dan heeft de goedkoopste aanbieder een restpartij opgekocht, grijze import, sets in losse onderdelen te koop of iets dergelijks. Daar hoeft niets mis mee te zijn, maar soms is het goed om dat te weten. Over het voorzien van een andere stroomkabel door de verkoper hoor je als klant natuurlijk wel geïnformeerd te worden.

Een andere optie is kijken in het buitenland. Bosch Blauw is in Duitsland veel goedkoper en door de lage stand van de Pond is de UK vaak ook aantrekkelijk. Je moet er natuurlijk wel rekening mee houden dat bij een garantiegeval je het terug moet sturen naar het betreffende land, tenzij er een Europese fabrieksgarantie is, zoals o.a. Festool en Bosch Professional dat hebben. Zo heb ik voor mijn vader laatst een Bosch GTS 10 XC uit de UK gehaald, omdat die daar veel goedkoper was. Met de Europese garantie van Bosch Professional hoef ik mij ook geen zorgen te maken bij een defect.
Ik heb een BOSCH 12V slagmoersleutel en een Makita 8V grastrimmer in Uk besteld. Binnen drie dagen geleverd en voor 70% van wat ik in Duitsland via AMAZON moest betalen. De Bosch kwam met een inlay voor een Lbox en de Makita in een originele kartonnen doos. De prijsverschillen kunnen echt enorm groot zijn.
De prijsverschillen voor Bosch tafelcirkelzagen tussen NL - D en UK zijn ook zo enorm, zelfs als je S^H meetelt.
 

GH1

Post veel
8 aug 2017
1.181
214
Breda en omstreken
Er zijn meer dan genoeg webshops waar geen enkele twijfel is over het origineel zijn van de artikelen, en die gewoon een stuk goedkoper zijn dan een locale merkdealer. Je bepaalt zelf of je het het prijsverschil waard vindt, maar voor mij persoonlijk is dat bijna altijd het geval....
Amazon, als ze zelf leveren, is boven enige twijfel verheven... maar er zijn er nog veel meer natuurlijk. En door de wisselkoersverhoudingen is kopen in de UK vaak een beetje tot flink voordeliger. Mij persoonlijk boeit het niet om met een verloopstekker te werken.

En zoals ook al weleens eerder aangegeven heb ik in het algemeen betere service ervaren bij webshops dan bij dealers. Koppel dat met de periode waarbinnen er bij online aankopen geen enkele discussie is rondom retourneren en het is voor mij een uitzondering om nog iets groots (maar ook voor handgereedschap) in een fysieke winkel te kopen.

Deze webshop was gewoon een uitzondering, de meeste hebben geen enkele interesse om artikelen te gaan aanpassen. Opbreken van sets is wel een standaard praktijk, maar dat doen dealers soms ook. En een verpakking boeit mij al helemaal niet.
 

mcbons

Actieve deelnemer
8 sep 2015
251
4
Landgraaf
Ik heb een BOSCH 12V slagmoersleutel en een Makita 8V grastrimmer in Uk besteld. Binnen drie dagen geleverd en voor 70% van wat ik in Duitsland via AMAZON moest betalen. De Bosch kwam met een inlay voor een Lbox en de Makita in een originele kartonnen doos. De prijsverschillen kunnen echt enorm groot zijn.
De prijsverschillen voor Bosch tafelcirkelzagen tussen NL - D en UK zijn ook zo enorm, zelfs als je S^H meetelt.

Bij welke site heb je ze besteld?
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.403
296
omgeving Rotterdam
Buyaparcel-store voor de Makita en AHC Powertools voor de Bosch.

Bosch tafelcirkelzaag staat ook nog op mijn lijstje.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.