Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13

Waarmee vul ik noesten als ik geen was wil gebruiken?

Iedereen zal het wel kennen, je schaaft je planken, mooie noesten blijven, maar soms vliegt er 1 kapot in de vandiktebank en die is afgezogen...
    Hoe los je dit het beste op?
    Ik dacht (dankzij tips) aan houtlijm met schuurstof, maaaarrrr... zou dit geen raar effect geven na vernissen? Houtlijm neemt toch niets op? Wat gebruik je dan best?
    mvg, seb

Je kunt dan het beste gupa maker gebruiken ipv houtlijm.
    Werkt heel goed, en kost de kop niet.
    Na vernissen zie je geen verschil.
    http://www.meubelrestauratieshop.nl/...n_01.html#p616

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seb Bekijk Berichten
    Iedereen zal het wel kennen, je schaaft je planken, mooie noesten blijven, maar soms vliegt er 1 kapot in de vandiktebank en die is afgezogen...
    Hoe los je dit het beste op?
    Ik dacht (dankzij tips) aan houtlijm met schuurstof, maaaarrrr... zou dit geen raar effect geven na vernissen? Houtlijm neemt toch niets op? Wat gebruik je dan best?
    Schuurstof met vernis.
    Na het drogen weer schuren en dan aflakken.
    Als het grote openingen zijn eerst wat vullen met schuurstof/houtlijm en na drogen het buitenste/laatste stukje met schuurstof en vernis.
    Laatst gewijzigd door Piet Groeneweg; 26-08-17 om 07:58. Reden: aanvulling grote openingen

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Een stukje (rest)hout pas zagen en erin lijmen.

Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      noest.jpg
Bekeken:   406
Grootte:   82,3 KB
ID:        67787

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bijtel Bekijk Berichten
    Een stukje (rest)hout pas zagen en erin lijmen.

Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      noest.jpg
Bekeken:   406
Grootte:   82,3 KB
ID:        67787
    Inderdaad, als een hele noest mist, maar voor de scheuren/basten erin vullen zoals eerder opgemerkt is.

Bedankt! De noesten die missen zijn van klein formaat, en anders is het een grote noest die 'open' staat, het zal dus gupa maker worden.
    mvg, seb

Hi Seb, wij gebruiken diverse vulmiddelen. Bona met schuurstof, alsibois (2k)gerookt eiken, evt gemixt met een andere kleur, Würth houtkit 1k en woodfix. Als je Facebook, Instagram hebt kan je op onderstaande link zien hoe wij woodfix dmv een heatgun vullen. Mvg wilco

Wilco weet jij of woodfix ook geschikt is voor reparaties buiten. I.p.v. epoxy?

Goedemiddag Wim, voor reparaties binnen en buiten is het geschikt. Het is een polyamide (Knoestvuller) welke smelt in een vorm en weer hard wordt. Deze blijft meewerken met het hout. Het is belangrijk om een lijmpistool te hebben die heet genoeg kan zodat deze ook echt vloeibaar in de vorm smelt en niet zoals een smeer vulmiddel vaak alleen aan het oppervlakte blijft en niet hecht in de opening waar je juist bescherming zou willen.

Het verschil met epoxy is wel dat het geen lijmende werking heeft. Met epoxy kan je zelfs lijmen ipv houtlijm dus het moet wel spanningsvrij zijn. Op YouTube zijn diverse filmpjes te zien van woodfix Benelux of het moederbedrijf uit Denemarken. Mvg wilco

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zaagfabriek Bekijk Berichten
    Hi Seb, wij gebruiken diverse vulmiddelen. Bona met schuurstof, alsibois (2k)gerookt eiken, evt gemixt met een andere kleur, Würth houtkit 1k en woodfix. Als je Facebook, Instagram hebt kan je op onderstaande link zien hoe wij woodfix dmv een heatgun vullen. Mvg wilco
    Dank je voor de reactie. Heb inmiddels 1l "gupamaker" gekocht en ook 1pot gerookt eiken van Alsibois, toevallig eigenlijk, ik had jouw reactie nog niet gelezen. Ik denk wel dat ik de gupamaker ga gebruiken, ik heb schuurstof genoeg, ben dan 100% zeker van de kleur.
    mvg, seb

Forum Rechten