Kastenwand bijkeuken

RonaldW1984

Nieuw lid
15 jul 2017
5
0
Goedemiddag,

Ik wil voor onze bijkeuken zelf een kastenwand gaan bouwen, kopen kan natuurlijk ook maar dat geeft weinig voldoening.
Nu wil ik dit gaan maken uit zogenaamde meubelpanelen echter zijn deze bij de standaard bouwmarkten enkel verkrijgbaar tot 60cm wat voor mij niet voldoet aangezien ik ook de wasmachine en droger in wil bouwen en deze machine van zichzelf al +/- 60cm in het vierkant zijn.

Nu vindt ik online wel groter formaat platen maar deze worden enkel aan bedrijven geleverd, aangezien ik particulier ben kan ik hier niet veel mee.

Iemand tips hierin?
Aangezien ik weinig ervaring heb hierin zoek ik misschien wel op de verkeerde termen ?
Groet, Ronald.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

RonaldW1984

Nieuw lid
15 jul 2017
5
0
Hallo Jimbo, dat klopt echter zijn dat enkel witte platen.
Ik wil wel graag met een mooi decor gaan werken vandaar de vraag.

Ik heb inmiddels wat bedrijven aangeschreven of het mogelijk is platen te kopen als particulier.
 

Jimbo

Actieve deelnemer
2 jan 2014
488
2
Ik denk uberhaupt niet dat deuren van >60cm in meubelpaneel mooi gaan worden, maar ik heb dan ook een rustieke smaak. (Dat is vriendelijker dan zeggen dat ik ouderwets ben). Anderzijds is het "maar" voor een bijkeuken.

Je weet toch dat je ook twee deurtjes per corpus kan voorzien eh ;) ?

Een wasmachine - en meer nog een droger - achter een deur steken vind ik trouwens geen goed idee. Voor warmte-ontwikkeling moet de deur open tijdens een wascyclus. En dan hangt die monsterlijk grote deur van >60cm daar een uur of drie open... met als resultaat dat ze gesloten wordt uit pure frustratie. Met als resultaat een oververhit apparaat... Hoe handig is het trouwens om een machine in- of uit te laden als er ook nog eens een extra deur in de weg zit?
 

RonaldW1984

Nieuw lid
15 jul 2017
5
0
Je hebt een punt Jimbo, in mijn eerste schets had ik de wasmachine/droger ook simpelweg voorzien onder het werkblad maar vrouwlief wil ze liever het zicht hebben.
De warmte en vocht ontwikkeling kan ik eenvoudig oplossen door naar buiten de ventileren achter de machines, daar heb ik wel mogelijkheden voor.

Ik ga nog eens terug naar de tekentafel, bedankt voor je input!
 

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Ronald, ik weet niet van welke streek je bent? Ik koop mijn platen bij Houtmagazijn Verdonckt in Avelgem. Die verkopen aan particulieren en leveren ook, gratis boven een bepaald bedrag en anders moet je transport betalen.
Witte platen hebben ze op voorraad, "mooiere" platen kan je gewoon bestellen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.