Segmenten padoek vaas

P

Pel

Guest
Geeft een heel mooi zigzag effect Nico en de dunne ebben lijntjes maakt het vaasje helemaal af, het lijkt wel een Afrikaans vaasje. Je moet de stukjes m.i. toch wel erg precies verlijmen, de minste verschuiving ga je zien als je hem afgedraaid, dit Lijkt mij echt priegelwerk. Dit vind ik nog mooi segmentwerk, maar zo heel erg druk segmentwerk daar ben ik persoonlijk niet zo dol op, smaken verschillen nu eenmaal.
O ja, zaterdag naar Baptist.

Groet Pel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Geeft een heel mooi zigzag effect Nico en de dunne ebben lijntjes maakt het vaasje helemaal af, het lijkt wel een Afrikaans vaasje. Je moet de stukjes m.i. toch wel erg precies verlijmen, de minste verschuiving ga je zien als je hem afgedraaid, dit Lijkt mij echt priegelwerk. Dit vind ik nog mooi segmentwerk, maar zo heel erg druk segmentwerk daar ben ik persoonlijk niet zo dol op, smaken verschillen nu eenmaal.
O ja, zaterdag naar Baptist.

Groet Pel.

Succes
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Mooi vaasje Nico.
Geen last gehad van het rode schuurstof dat je wrijft in de esdoornlaag?
Dikke proficiat hoor.
 
Mooi vaasje Nico.
Geen last gehad van het rode schuurstof dat je wrijft in de esdoornlaag?
Dikke proficiat hoor.

Didier,
Dat is soms weleens een probleem, maar met trucjes is dit te voorkomen.
B.v. heel licht schuren met de stofzuigerslang tegen je werk aan. Ook een laag sandingsealer aanbrengen kan helpen.
Het gebruikte fineer is geen ebben maar zwart geverfd esdoorn fineer, gekocht bij Fibex in Warmond.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Ik ben ook geen echte liefhebber van segmentwerk, maar deze vind ik wel geslaagd. Hopelijk verkleurd de padoek mooi, daar heb ik mindere ervaringen mee.
Ik ben er wel niet helemaal uit hoe je dat 3-D effect gereed gekregen hebt! Is intrigerend.
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Super!
Ik ben dan wel weer een liefhebber van gesegmenteerd draaiwerk. Niet zo zeer omdat ik het er mooi uit vind zien, maar vooral omdat er twee compleet verschillende disciplines van houtbewerken samenkomen. Het draaien is een ding , maar alle stukjes hout moeten perfect passen. Lijkt mij heel wat anders dan een schaal of vaas uit een massief stuk te draaien.
Volgens mij gaat hier heel wat denkwerk en voorbereiding van het hout aan vooraf, alles moet kloppen.

Nogmaals complimenten met dit vakwerk!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.