Saladeschaal Beuk met Wengé

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Dit is de eerste keer dat ik 2 houtsoorten combineer.
Om eerlijk te zijn is dit idee door een ongelukje ontstaan.... ik had de bodem veeeeeeel te dun gemaakt, 2mm dik :p.
Dus was dit de oplossing om de schaal te redden en zodat ook mijn signeerplaatje eronder kan.

De schaal heeft een diameter van 32cm en een hoogte van 11,5cm.
Ik heb geschuurd tot korrel 320 omdat ik de schaal zo mat mogelijk wil houden.
Hij is aan de buitenkant afgewerkt met 2 lagen verdunde Danish Oil en aan de binnenkant met Chestnut food save finish.


20170820_165815.jpg

20170820_165503.jpg

20170820_165622.jpg

20170820_165723.jpg
 

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Het is een prachtige combi geworden Peter, maar volgens mij is het geen Wengé... te zwart...
Ik heb nog niet zo lang geleden een 50 cm berken schaal verprutst door de bodem te dun te draaien... Ik was iets te nonchalant bij het afdraaien van de voet. (hij was dus al 3x geolied...) Hij ligt iets te opzichtig hier in het openhaardhok... niet handig eigenlijk als ook de cursisten er ook langs lopen onderweg naar de lunch... :)
 

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Het is een prachtige combi geworden Peter, maar volgens mij is het geen Wengé... te zwart...
Ik heb nog niet zo lang geleden een 50 cm berken schaal verprutst door de bodem te dun te draaien... Ik was iets te nonchalant bij het afdraaien van de voet. (hij was dus al 3x geolied...) Hij ligt iets te opzichtig hier in het openhaardhok... niet handig eigenlijk als ook de cursisten er ook langs lopen onderweg naar de lunch... :)


Verhip Ronald,

Je hebt gelijk. Ik heb net het vaasje van Nico gezien en hij gebruikt Ebben. Op de foto lijkt het verdacht veel op het hout waar ik het voetje van heb gemaakt.
Ik ben bij een lokale zagerij geweest en heb gevraagd voor een donker stukje hout. De jongeman gaf me 3 reststukken en vertelde mij dat het Wengé was....... niet dus.
Maar het is niet erg, op deze manier leer ik "the hard way" om hout te herkennen..... ik heb nog een lange weg te gaan :p

Bedankt voor je oplettendheid.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.