Peper en zoutmolen - Wenge & olijfhout

BeRo

Actieve deelnemer
19 apr 2016
156
4
Rotterdam
Ik heb mijn boor van 1" gewoon besteld in de lokale gereedschapswinkel. Die boor is van Famag. en ik heb hem gekocht bij Breur in R'dam (de geelgroene Breur, niet de blauw-witte).
Overigens mooi molens.

M.h.gr.
Bert Rosbach.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Hallo Jeroen,
ik vind het goed, dat je schrijf dat je de molen niet leuk vindt.

Vind je deze molen type in het algemeen niet leuk, of wat zou je veranderen in de uitvoering?

Groetjes,
Rainer

Ik weet het niet, moeilijk uit te leggen.
Het geheel vind ik niet passend, het doet lomp aan
De drukknop (bovendeel) iel ten opzichte van het houten deel er onder

Ik had denk ik het lichaam slanker en rechter gemaakt (beter passend bij de andere rechte delen) indien mogelijk het houten lichaam verder omhoog doorgetrokken, de drukknop meer verzonken
misschien een paar houten ringen in dezelfde houtsoort om het onderste RVS deel (strak recht/hoekig)
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Rainer gefeliciteerd, stijlvolle uitvoering bij het gegeven van de vorm van het mechanisme: hoogte, diameter en drukknopuitslag zijn immers een gegeven. Het komt dus aan op subtiele nuances van de houten omhulling, waarbij tevens voldoende houvast verzekerd moet zijn. Moet immers prettig in de hand liggen.
Ik heb ook een set besteld. Een tafelset voor mijn oudste kleindochter op kamers. Zit te denken aan African blackwood en hulst. Kijken of het contrast niet te groot wordt. Anders wat minder "harde" houtkleuren. Zeker strak bij de RVS vormen - tierlantijnen maken het ontwerp gauw prutserig.
Je hebt in ieder geval een evenwichtige uitvoering gerealiseerd!
vr.gr. Jan Pranger.
 

PaulRT

Actieve deelnemer
12 jul 2012
316
11
Brugge
Rainer gefeliciteerd, stijlvolle uitvoering bij het gegeven van de vorm van het mechanisme: hoogte, diameter en drukknopuitslag zijn immers een gegeven. Het komt dus aan op subtiele nuances van de houten omhulling, waarbij tevens voldoende houvast verzekerd moet zijn. Moet immers prettig in de hand liggen.
Ik heb ook een set besteld. Een tafelset voor mijn oudste kleindochter op kamers. Zit te denken aan African blackwood en hulst. Kijken of het contrast niet te groot wordt. Anders wat minder "harde" houtkleuren. Zeker strak bij de RVS vormen - tierlantijnen maken het ontwerp gauw prutserig.
Je hebt in ieder geval een evenwichtige uitvoering gerealiseerd!
vr.gr. Jan Pranger.
Daar ben ik het volledig mee eens.




Ik had denk ik het lichaam slanker en rechter gemaakt (beter passend bij de andere rechte delen) indien mogelijk het houten lichaam verder omhoog doorgetrokken, de drukknop meer verzonken
misschien een paar houten ringen in dezelfde houtsoort om het onderste RVS deel (strak recht/hoekig)
Wanneer krijgen wij het resultaat te zien?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.