Eiken paneel 300x70cm opdikken met mdf / multiplex?

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Hallo,

Voor mijn tv-meubel moet ik een eiken blad maken van 300x73cm. De kast zelf is 68 diep, het was de bedoeling het paneel vast te schroeven aan de corpussen en de voorste 5cm nog eens op te dikken met 18mm eiken zodat de plaat dikker oogt en de bovenkant van de corpussen verzonken zit in de plaat.
Maar, nu het eiken geschaafd is en ik een teststukje geplaatst heb, zou ik de plaat liever dikker hebben...
Zou het een optie zijn om het paneel vast te schroeven aan een mdf of multiplexplaat om zo dikte te creëren en de voorkant 2x 18mm op te dikken?
Of gebruik ik beter stroken mdf, of moet ik een soort frame maken???
 
P

Pel

Guest
Sorry Seb, maar ik heb het al verschillende keren gelezen maar kom er niet aan uit, je hebt het over een paneel, en je hebt het over een eikenblad?

Groet Pel.
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.615
1.134
Fryslân
Ik zou een paar stroken van mdf of ander plaatmateriaal op de corpussen leggen en hieraan vastschroeven. Hier bovenop weer het blad. De stroken hoeven maar 5 of 6 cm breed te zijn en over de volle lengte. Ik zou 3 stroken doen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.