Het kriebelt

Gerard1968

Nieuw lid
19 aug 2017
11
0
Spijkenisse
Goededag,

Vandaag kwam ik dit forum tegen en heb me direct ingeschreven.
Ik ben Gerard van der Wagt, 49 jaar, woonachtig in Spijkenisse en werkzaam als Teamleider op een ICT Servicedesk in een ziekenhuis.

In mijn jeugd heb ik vaak achter de draaibank gestaan en veel met hout gedaan. Vader was meubelmaker en was iedere avond in de schuur van alles aan het doen. Na jaren voor digitaal bezig geweest te zijn heb ik weer zin om met houtbewerken bezig te zijn en ook te gaan draaien. Mooie schalen etc.

Tijdens de vakantie zijn we in de ardennen wandelstokken gaan maken van takken en ben met een zakmes diverse figuren aan het snijden geweest. De kriebels zijn weer terug en wil weer lekker met mijn handen aan het werk om mooie dingen te maken.
Nu nog op zoek naar een leuke 2e hands draaibank dus ik sta open voor Tips. :)

Groetjes,
Gerard
 
P

Pel

Guest
Welkom op het forum, Dopeling verkoopt zijn draaibank, hij staat hier op marktplein.

Groet Pel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.225
647
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
OK, 1 voorwaarde hebben we al: geen krachtstroom.
Is er een budget (denk er aan, behalve de draaibank heb je ook beitels en een slijpmachine nodig) ?

Ben je het 'niet te veel betalen, later kan ik altijd een betere kopen' of het 'liever in één keer voor altijd goed, wat het ook kost' type?
 

Gerard1968

Nieuw lid
19 aug 2017
11
0
Spijkenisse
Dank je wel voor de reactie. Voor de draaibank zelf denk ik aan een bedrag tot 500 euro. Als dan later blijkt dat het echt aanslaat wil ik inderdaad een betere kopen. 1 van de dingen die ik altijd leuk vond om te maken vroeger waren b.v. schalen.
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.225
647
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Dat is lastig. Een goede draaibank kost nu eenmaal veel geld, en voor het fatsoenlijk draaien van schalen heb je een zware draaibank nodig - en die zijn, je raadt het al, ook duur.

Ik geloof dat er één draaibank onder de 500 euro is met een basisvoorwaarde (M33 schroefdraad op de as): de Woodfast M305.
Die kan schaaltjes draaiien tot 30 cm, maar lijkt inmiddels lastig verkrijgbaar?

Rond de 700-800 euro is er de Midi 350 FU en soortgelijke modellen, met iets meer centerhoogte (schalen tot 35/36 cm) en met regelbare snelheid. Beide een echte verbetering.

Oh, en koop niet zomaar een draaibank van marktplaats, ook (vooral) niet als er 'super' of 'professioneel' bij staat....
 
Laatst bewerkt:

Gerard1968

Nieuw lid
19 aug 2017
11
0
Spijkenisse
Dank je wel voor je advies. Ik ga in ieder geval kijken of we het budget bij kunnen stellen en inderdaad heb ik op Marktplaats veel rommel gezien en nog geen "voordelige" leuke draaibank. We gaan de komende tijd zien wat het wordt. ;)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.