Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 9 van de 9

eerste project: Disselbak voor op bagageaanhanger

Hoi allen,

Af en toe post ik al wat hier op het forum zij het nuttig en soms totaal onnodig maar ben nu na het aanschaffen van wat gereedschap bezig met mijn eerste project. Een disselbak voor ruimteuitbreiding van de bagageaanhanger. Het wordt een bak van 76 breed 37 diep en 50 hoog. Voorwaarde was dat de gasfles erin gaat passen. Omdat de bagagewagen een verloop heeft en de deksel ook nog uitsteekt naar achteren is er een verloop in gemaakt van 8cm.
    Eerste foto's van het project:
    De achterkant in wording:

WP_20170811_15_14_16_Pro.jpg

De bodem in wording: Het is niet het knapste werk maar functioneel
    WP_20170813_14_53_29_Pro.jpg

WP_20170813_15_02_59_Pro.jpg

WP_20170813_16_31_11_Pro.jpg

WP_20170819_13_44_45_Pro.jpg

WP_20170819_19_22_21_Pro.jpg

Achterkant en bodem worden samengevoegd, ik kom lijmtangen te kort dus heb op sommige stukken maar twee lijmtangen gebruikt zoals ik vroeger van me ouwe heer geleerd heb om toch de lengte te halen.
    WP_20170819_19_39_53_Pro.jpg

Work in progres, voorkant, zijpanelen en deksel. Hierna komen er nog twee bakken in met lader erin waar de vrouw weer over de indeling gaat.

groet,
    Hans

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Ben benieuwd hoe hij straks op de aanhanger staat! En wat een berg lijmklemmen heb je toch altijd weer nodig, ik blijf me er telkens over verbazen..

Kleine update een zijpaneel zit er nu op. Ik kom echt lijmtangen te kort zeg. Zijpanelen zijn wel in hoogte iets te kort maar dat los ik later wel op. Later het tweede paneel en dan eerst de gaten boren voor de klem die om de dissel moet maken van draadstaal.
    WP_20170827_15_01_11_Pro.jpg

Zo weer eens een zijpaneel erop gelijmd. Nu eerst op zoek naar bevestigingsmateriaal dat om die stang van de aanhanger kan. Dan gaten boren en kan de voorkant erop gelijmd worden.
    WP_20170902_11_01_48_Pro.jpg

Weer stapje verder, de loze ruimte is nu opberg ruimte geworden. Moet nog wel wat weg schuren zodat het echt passend wordt. Het is niet zo strak als alle andere projecten hier op het forum maar goed ik doe het voor de hobby.
    WP_20171007_15_21_51_Pro.jpg
    WP_20171007_15_22_04_Pro.jpg

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Het gaat erom dat het werkt en functioneel is toch? Hij komt niet in de woonkamer te staan gok ik.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Klaas Bekijk Berichten
    Het gaat erom dat het werkt en functioneel is toch? Hij komt niet in de woonkamer te staan gok ik.
    Nee hoor, het komt op de aanhanger maar ja ik wil het liefst zo strak mogelijk werken maar het moet vooral functioneel zijn. Als dit straks klaar is kan de voorplaat erop en kan ik de bakken gaan maken.

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Ik zou me er ook niet zo druk om maken.. mooi is leuk, je mag er naartoe werken, maar als er wat misgaat en het blijft goed bruikbaar, ook prima..
    Mvg,

Richie

De binnenbakken alvast gezaagd zodat de voorplaat er eindelijk op kan. Vrouw wil een diepe bak en een met lade's want joepie het bestek past erin! De bakken gaan ook gemaakt worden van 9mm multiplex want heb 2e plaat gekocht en gelijk ook laten verzagen om een verrot stuk hout aan de woning te vervangen. De aanwinst van de schuiftafel heeft zich ook bewezen gezien ik nu makkelijk 44cm breed kan verzagen.
    WP_20171012_14_56_18_Pro.jpg

Forum Rechten