eiken ronde tafel

wouter36

Nieuw lid
3 jan 2016
21
0
hallo,iemand heeft mij gevraagd om een ronde eikenhouten tafel te maken van 150 cm. wat zal de minimale dikte van het hout moeten zijn ? ik wil er eigenlijk ijzeren strips onder in frezen voor het krom trekken. en weet er iemand een betaalbaar adres voor eiken drogen planken.
 

Bijlagen

  • IMG-20170726-WA0002.jpg
    IMG-20170726-WA0002.jpg
    16,1 KB · Weergaven: 184

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.325
194
Gem. Winsum (Groningen)
Wacht es even..., ik geloof dat iemand van het forum , meer dan een jaar geleden iets dergelijks maakte en er een prachtig verslag van schreef op dit forum. Ik kan het niet zo snel terug vinden.

Ik zoek verder.

mvg
klaas0639
 

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Timothy (Benchworks) heeft alleszins al een topic gepost over een ronde tafel die hij maakte, hij had zelfs een mal gemaakt om de randen van het blad schuin te verdunnen met de bovenfrees om de het blad wat fijner te doen lijken... Kan het mij levendig herinneren, maar vind het niet onmiddellijk terug...
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Vragen over hout kopen gaat makkelijker als je je woonplaats vermeld want Nederland en België zijn groot.
Hier een overzicht van houthandels in Ned/België
Zoals al eerder gezegd door GH1; een cm of 3 dik heb je wel nodig, gevlakt wel te verstaan.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.