Waar koop ik gelamineerde grenen of lariks balken?

kleinekapitein

Actieve deelnemer
10 jun 2012
39
3
Voor het maken van een aantal (binnen) deurkozijnen ben ik op zoek naar gelamineerde grenen of nog liever (Siberisch) lariks balken. Van dat spul waar ze kleine stukjes aan elkaar vingerlassen en dan meerdere planken op elkaar lijmen. Ik vind wel groothandels maar die leveren grotere partijen en niet aan particulieren. Als die dingen een meter of 6 zijn dan heb ik er maar 5 nodig en helaas ben ik een particulier. Iemand een idee waar ik voor zulk hout terecht kan?
 

usernaamvergeten

Actieve deelnemer
1 mrt 2013
594
15
Waarom de wens voor gevingerlast hout? Je zou natuurlijk gewoon massief kunnen gebruiken. Zolang je goed droog hout neemt (eventueel een tijdje laten acclimatiseren), daarna pas schaven en bewerken en dan moet het goed gaan.
 

kleinekapitein

Actieve deelnemer
10 jun 2012
39
3
Vingerlas niet zozeer (dat zag ik toevallig ergens) maar gelamineerd leek mij wel gunstig vanwege de stabiliteit. Hoe dan ook, ik heb ze niet meer nodig want ik laat het plaatselijke kozijnenbedrijf wat op maat maken. Ik heb nog veel te doen dus soms moet je wat uitbesteden.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.