Detoshop houtdraaibank 400W

Paul Schermer

Actieve deelnemer
21 feb 2016
55
0
Heerhugowaard
Goede morgen,

Hoewel ik niets van houtdraaien weet, en het me een vrij dure hobby lijkt om 'even' mee te beginnen, lijkt het me wel heel leuk en interessant om eens te proberen.
Zodoende kwam ik via marktplaats een advertentie tegen van deze website.
Een draaibank voor 130 euro! Aan de ene kant kan het niets waard zijn, aan de andere kant, als ik er voor 130 euro plezier uit haal is het ook geen gek idee.

Wat denken jullie, zou dit wat waard zijn, of breekt het ding in tweeën als ik er iets anders dan vuren in zou draaien?

Groet, Paul
 

flyer

Actieve deelnemer
26 dec 2013
445
1
Meerssen
Ik heb de 'omschrijving' geprobeerd begrijpend te lezen..

Mien waar is mijn feestneus, Mien waar............
 
De zoveelste variant van een slechte houtdraaibank.
Leuk voor een beginner om te zien of het houtdraaien bevalt.
Bevalt het (en pas op het is verslavend) dan wordt er al spoedig een veel betere bank aan geschaft.
Simpelweg om dat het een verschikkelijke rammelbak is!!!

M.vr.gr. Jan
 
P

Pel

Guest
De bij behorende tekst zal wel uit het Russisch vertaalt zijn door Google translate?

Groet Pel.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
leuk ding als kapstok
verdubbel je budget en koop een woodfast
en leuk beginnersbankje van zeer redelijke kwaliteit (voor dat geld) daar heeft menigeen al veel lol van gehad (incl ikzelf)

- - - Updated - - -

vind je de hobby niks ben je die voor 200 a 250 zo weer kwijt en is je verlies zeker niet groter dan die 130 euro (maar heb je wel een betere start gemaakt)
 

Paul Schermer

Actieve deelnemer
21 feb 2016
55
0
Heerhugowaard

Bedankt voor de reacties mannen, Ik had al zo'n vermoeden dat dit niets waard was.
Zojuist in een ander topic vernomen dat een beetje draaibank al gauw 500 euro kost, dat is me toch te duur.
Wie weet ga ik in de toekomst via een andere weg het draaien eens uitproberen, voorlopig hou ik het bij zagen en vrezen.

Grtz, Paul
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.773
924
Leeuwarden
Je zult verbaasd zijn als je op marktplaats kijkt wat je tweedehands soms voor € 250,- al kunt kopen met een veel betere kwaliteit:rolleyes:

Fons
 

Paul Schermer

Actieve deelnemer
21 feb 2016
55
0
Heerhugowaard
Oke, ik kan het nog niet helemaal loslaten merk ik...
Ik heb even mee zitten lezen in het topic van Bertvdl, en nog wat rond gegoogled.
zodoende kwam ik bij HBM Machines terecht.
Is iemand hier bekend mee?
ze hebben deze in de aanbieding. https://www.hbm-machines.com/produc...outdraaibankensub/hbm-450-x-300-houtdraaibank
Voor 200 euro, plus een setje beitels (ook niet duur, om te beginnen) dat is nog wel in m'n 'probeer' budget.

any thoughts?

Grtz, Paul
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ja zelfde gedachtengang als het apparaat waarmee je het draadje begon, niet doen/troep/bedrijf is telefonisch bereikbaar !
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.829
888
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
De chinese gietijzeren bankjes van HBM zijn geen troep. Ze zijn heel wel geschikt als beginnersbank - dit in tegenstelling tot de plaatstalen MC1000 type zooi. Ze zijn niet zo goed / afgewerkt als de taiwanese machines waar ze een kloon (oid) van zijn, maar verder prima bruikbaar - exact dezelfde bank is/was ook in de bekende geel-blauwe uitvoering beschikbaar, maar dan twee maal zo duur. De meningen over HBM zijn verdeeld - persoonlijk vind ik het wel een fijne zaak.
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.280
146
Enkhuizen
Helemaal eens met Henk. Heel veel houtdraaiers zijn begonnen met zo'n bankje van HBM. En als je over een jaar of 2 tegen de beperkingen aanloopt ga je een grotere kopen.
De meesten houden dan zo'n bankje voor het kleine werk of om makkelijk mee te nemen voor demo's op markten of braderieën.
In onze afdeling hebben we er twee. Een voor demo's op de bijeenkomsten van de leden en een om uit te lenen aan beginners die nog geen bank hebben en het eerst willen proberen.
Daarnaast zijn er heel wat leden die op zo'n bankje draaien. Niks mis mee.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.