Wengé ?

FredR

Actieve deelnemer
30 mei 2016
371
106
60
Sint Odilienberg
Dit hout komt uit een oude winkelinventaris en is al een jaar of dertig geleden gesloopt.
ik kreeg een hele stapel van dit hout en volgens de schenker zou dit wengé moeten zijn.
Klopt dit ?

Fred
20170816_143836.jpg20170816_143822.jpg
 
Laatst bewerkt:

Piet Groeneweg

Actieve deelnemer
13 mei 2013
612
10
H'meer
Kan ook Panga Panga zijn of Thinwin.
Deze drie soorten lijken heel sterk op elkaar
Millettia stuhlmannii (Panga Panga)
Millettia pendula (Thinwin)
Millettia laurentii(Wengé)
 

tuoh

Oud hout
Wengé verbleekt in het zonlicht, terwijl Panga Panga verdonkerd in die omstandigheden. De getoonde foto lijkt mij geen Wengé te zijn trouwens maar wel Panga Panga, deze houtsoort werd in de jaren '70 en '80 veel gebruikt als vervanger van Wengé hier ten lande wegens wat goedkoper.
 

bert1991

Actieve deelnemer
13 okt 2009
372
7
West Vlaanderen
Wengé verbleekt in het zonlicht, terwijl Panga Panga verdonkerd in die omstandigheden. De getoonde foto lijkt mij geen Wengé te zijn trouwens maar wel Panga Panga, deze houtsoort werd in de jaren '70 en '80 veel gebruikt als vervanger van Wengé hier ten lande wegens wat goedkoper.

En als ik me niet vergis heb je bij het schaven van panga panga hier en daar gele stippels in je hout, een soort kalk denk ik
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.