Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 26

Te Koop: Inca vlakbank met onderstel en vandikte bovenstuk

- Vlakbank is in goede staat.
    - Er mist een klein staafje voor het vastzetten van hoekinstelling de zijgeleider (zie foto met de sleuf hiervoor) Staafje is te bestellen bij Doebeli.
    - Er hangt een 0,35 kw (0,5pk) motor onder.

Vorig jaar heb ik deze vlakbank overgenomen van en medestudent van het HMC Rotterdam. Prompt liep ik een week later tegen een mooi Kity 636 aan, vandaar dat de Inca nu weer in de verkoop gaat. Door tijdgebrek heb ik de Inca niet kunnen gebruiken en kunnen afstellen. Hij heeft ongeveer een jaar droog in een garagebox gestaan.

Vraagprijs is 225,-
    IMG_20170228_164840382.jpgIMG_20170813_112331509.jpgIMG_20170329_102024103.jpgIMG_20170228_165446866.jpgIMG_20170228_165034597.jpgIMG_20170228_165029532.jpgIMG_20170228_164904123.jpgIMG_20170228_164850284.jpg
    Laatst gewijzigd door kahlbatsch; 14-08-17 om 10:27. Reden: Ik hou de Kity Motor toch zelf na advies van een deskundige.

Ik heb mogelijk belang bij de kity motor, mag die apart weg? Voor de inca geen belangstelling. Je mag reageren via Knip. Gr. Jos
    Laatst gewijzigd door jefmen; 14-08-17 om 17:04. Reden: email adres weggehaald je hebt een inbox hier

Op zich ook wel interesse in het geheel maar wat is de breedte van de beitels (breedte vlakken en vandikte) en hoe groot is het invoer/uitvoer blad?
    Hoe bedoel je dat staafje? is dat niet een bout die het spul vast houd?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rjmulder Bekijk Berichten
    Op zich ook wel interesse in het geheel maar wat is de breedte van de beitels (breedte vlakken en vandikte) en hoe groot is het invoer/uitvoer blad?
    Hoe bedoel je dat staafje? is dat niet een bout die het spul vast houd?
    Hierbij de handleiding van de Inca vlakbank, alle afmetingen staan bij 'technical data'.

http://www.doebeli.ch/Files/pdf_inca...aschine132.pdf

Wat het staafje betreft: Op pagina 10 van de handleiding zie je een exploded view van de Inca. Het gaat dan om het onderdeel/staafje met nummer 54.132.059. Dit staafje zorgt ervoor dat de zijgeleiding horizontaal en parallel aan de tafels blijft staan, maar zonder staafje gaat dit ook prima. Mits je de handel goed vastdraait natuurlijk.

Beste Mulder,

Na advies van een kenner heb ik toch besloten de Kity Motor zelf te houden. De vlakbank is gewoon nog te koop, maar alleen met de 0,35 kw motor. Vraagprijs is nu 225. Sorry voor het ongemak!

Beste,

Geen probleem heb er ook nog even over nagedacht en het wordt eigenlijk ook wat te groot in mijn schuurtje helaas.
    Succes met de verkoop.

Volgens mij is medeforumlid Freeway Furniture opzoek naar een mooi vlakbankje?!
    Zeg maar gewoon Ruben
    --- Hout hoort te drijven ---

Geen reclame voor deze advertentie...., maar ik heb zelf net een oude Inca overgenomen en ik ben er echt erg tevreden over!
    Voor zo'n klein ding vlakt hij zelfs zware hardhouten balken goed. Eenvoudig, goed ontwerp en het werkt gewoon.
    Heb wel zelf een betere zijaanslag gemaakt. Er zat een krom stukje hout op. Kan me niet voorstellen dat dit origineel was.

Ik moet wel zeggen dat ik geen eerdere ervaring heb met vlakbanken, dus ik ben gewoon tevreden maar kan niet echt vergelijken.

Ben daarom trouwens wel benieuwd naar ervaringen van mensen die bijvoorbeeld ook ooit met een - iets duurdere - Hammer A 26 hebben gewerkt.
    Hoe groot is dat verschil en waar merk je het met name aan?

Groeten
    Willem

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willem11 Bekijk Berichten
    Geen reclame voor deze advertentie...., maar ik heb zelf net een oude Inca overgenomen en ik ben er echt erg tevreden over!
    Voor zo'n klein ding vlakt hij zelfs zware hardhouten balken goed. Eenvoudig, goed ontwerp en het werkt gewoon.
    Heb wel zelf een betere zijaanslag gemaakt. Er zat een krom stukje hout op. Kan me niet voorstellen dat dit origineel was.

Ik moet wel zeggen dat ik geen eerdere ervaring heb met vlakbanken, dus ik ben gewoon tevreden maar kan niet echt vergelijken.

Ben daarom trouwens wel benieuwd naar ervaringen van mensen die bijvoorbeeld ook ooit met een - iets duurdere - Hammer A 26 hebben gewerkt.
    Hoe groot is dat verschil en waar merk je het met name aan?

Groeten
    Willem
    Voor de vragen van ervaringen zou ik een nieuw topic openen.

Tevens voor ts. Waar is hij optehalen?

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten