slijpstenen

esdoorn

Actieve deelnemer
29 jun 2017
29
0
wie weet waar ik slijpstenen kan kopen 150 bij 40mm korrel 100 of korrel 120 wit dank je esdoorn
 
P

Pel

Guest
Welkom op het forum, wat is het asgat? Babtist, verkoopt ze o.a. 150 x 40 x15 mm asgat.

Groet Pel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
P

Pel

Guest
12,7 Dat is m.i. een rare maat, welke machine gebruik je?

Groet Pel
 

esdoorn

Actieve deelnemer
29 jun 2017
29
0
dank je pel maar ik heb op de site gekeken maar is niet aanwezig sorry dat ik een beetje stuntel maar buiten houtdraaien moet ik ook nog leren op computer

- - - Updated - - -

een ferm
 

esdoorn

Actieve deelnemer
29 jun 2017
29
0
ik weet het een ferm is niet het beste maar ik heb hem van de kinders gekregen dus kan ik hem zomaar niet wegdoen groeten esdoorn
 
P

Pel

Guest
Karwei verkoopt hem, ik dacht alleen in korrel 80, maar de Gamma heeft hem ook.

Groet Pel.
[h=1]Slijpsteen korrel 80 150 x 40 x 12,7mm[/h]
 

esdoorn

Actieve deelnemer
29 jun 2017
29
0
dat weet ik maar die zijn veel te grof ik zal alles nog eens afstruinen groeten
 
P

Pel

Guest
Wat tuoh voorstelt is een oplossing, dan kun je de steen bij Baptist bestellen.

Groet Pel.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.096
2.605
Ik vindt het een fijn steentje voor het geld. Als je de epoxy uit het gat tikt past hij ook op een machine met een as van uit mijn hoofd 15mm.
 

esdoorn

Actieve deelnemer
29 jun 2017
29
0
mannen hartelijk dank voor jullie reacties ik ben weer wat wijzer geworden ik ga contact opnemen met hbm ik hoop dat ik zo nu en dan weer wat mag vragen groeten esdoorn
 

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.444
538
Zelf zou ik zeker voor korrel 60 of ten hoogste voor korrel 80 gaan. Korrel 120 gaat mij te traag en warmt teveel op. Na de korrel 60 ( 80) even over de fijnste diamant wetsteentje en fijnste cone voor de binnenkant van de gutsen die er te vinden is en het spul is echt scherp.

groeten
Ornament
 

esdoorn

Actieve deelnemer
29 jun 2017
29
0
hoy ornamenter zit nu een korrel 80 op maar het slijpt niet lekker ik dacht dat korrel 100 of 120 zachter was groeten esdoorn
 

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.444
538
Hallo Esdoorn,

Neen, dit is niet de juiste relatie tussen de dingen: de grootte van de korrel en hardheid van de steen zijn niet aan elkaar gelinkt.

Er zijn verschillende materialen waaruit de korrels worden gemaakt. Tevens zijn er verschillende hardheden bij de bindingen , die de korrels samenkitten. De hardhheden en het materiaal waaruit korrels van de steen is gemaakt, worden bij deftige fabrikanten dan ook aangegeven.

Slijp je toevallig HSS beitels en gutsen op een grijze standaardsteen ( de meegeleverde steen?) Zal inderdaad wat hard zijn en met vrij veel warmte inbrengen. . En op een fijnere met dezelfde hardheid en korrelmateriaal zal het ook hard zijn en nog meer warmte inbrengen.

groeten,
Ornament
 

esdoorn

Actieve deelnemer
29 jun 2017
29
0
hallo ornament ik heb er nu een witte steen korrel 80 op zitten ik druk niet hard maar de vonken vliegen eraf ik wil een steen voor snel een guts op profiel te slijpen en een steen om hem scherp te houden wat raad je me aan groeten esdoorn
 

esdoorn

Actieve deelnemer
29 jun 2017
29
0
nog even ter informatie ik ben net begonnen met houtdraaien en moet alles nog leren en daarom ben ik blij met dit forum groeten esdoorn
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.