Professionele opvolger

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.494
960
Riemst
Bij deze de eerste foto.
Bekijk bijlage 67424

Voorlopig blijft de machine nog zo staan, Ik heb mij wat verkeken op de hoeveelheid plaats hij in neemt, dus het kan zijn dat ik binnen een maand de ganse werkplaats her indeel.

Full option dus!
Spijtig dat op deze machine geen schuin verstelbare freesas verkrijgbaar is.
Maar een vraagje over de oplegtafel. deze is gemonteerd zodoende dat het werkstuk tegen de aanslag wordt gedrukt (eigenlijk op het uiteinde van de tafel). Was dit zo voorzien, of een bewuste keuze van jezelf?
 

stekkestim

Actieve deelnemer
1 nov 2015
214
2
Waanrode
www.cnc-creations.be
Mooi hoor, de buren zullen het geluidsverschil vast ook kunnen waarderen. En even brutaal, maar hoe duur was deze combinatie nu? (ongeveer)

Ik heb er net geen 9500euro incl BTW voor betaald.

Full option dus!
Spijtig dat op deze machine geen schuin verstelbare freesas verkrijgbaar is.
Maar een vraagje over de oplegtafel. deze is gemonteerd zodoende dat het werkstuk tegen de aanslag wordt gedrukt (eigenlijk op het uiteinde van de tafel). Was dit zo voorzien, of een bewuste keuze van jezelf?

Dit heb ik tijdelijk zo gedaan zodat ik enkele lange platen van 260cm x 40cm kon opdelen in lengtes van 90cm. Op deze manier kon ik de platen "klemmen" op het einde van de oplegtafel. Omdat ze toch nog fel doorhingen naast de tafel heb ik dan 2 rollen geplaatst gehad en daar een alu rail op gelegd zo kon ik dit gebruiken als 2de schuifbare tafel en liep deze mooi gelijk met die van de machine.
Een beetje moeilijk om uit te leggen zo, maar het werkte wel :cool:
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.778
932
Leeuwarden
Proficiat met de aankoop! Ik heb een soortgelijke combinatie en omdat ik de oplegtafel niet dagelijks nodig ben heb ik deze aan een haak tegen de wand hangen. Op moment dat ik hem moet gebruiken is hij en een paar minuten gemonteerd. De geleider hangt ook langs de wand en ik maak veel gebruik van de korte afkortgeleider die ik er bij heb aangeschaft. Op deze manier hou je wat meer ruimte in je werkplaats over.

Fons
 

stekkestim

Actieve deelnemer
1 nov 2015
214
2
Waanrode
www.cnc-creations.be
Dat is inderdaad een goede tip, Bedankt!

Nog even een vraag aan de mede bezitters.
-Hoeveel stelpoten zaten er bij jullie machine? Bij mij zaten er maar 3 maar ik tel 6 gaten.
-Zat bij jullie de kleinste (volle) cirkel plaat van de topie? Ook deze zat er bij mij niet bij, wanneer ik dit bij Tema aanhaalde zeiden ze mij dat deze bij de C3 niet standaard zit.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.