Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 3 van de 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 51

Onderwerp: Invalzaag

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mans Bekijk Berichten
    Jongens niet lachen maar ik heb deze, hij valt me niet tegen, gaat toch vlot door 55mm eiken.
    https://www.lidl-shop.nl/PARKSIDE-In...ils/p100218858
    Voor de prijs van een Festool heb je een stuk of 6-7 van deze, dus als deze jouw bevalt een uitstekende keuze! Enige wat ik er op voorhand op aan kan merken is dat als je veelal grotere stukken / plaatmateriaal zaagt, de geleiderails zo zn beperkingen heeft. Maar ach, voor die prijs, hou je mooi wat budget over voor wat langere railsen.
    Met vriendelijke groet,
    Joris

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mans Bekijk Berichten
    Jongens niet lachen maar ik heb deze, hij valt me niet tegen, gaat toch vlot door 55mm eiken.
    https://www.lidl-shop.nl/PARKSIDE-In...ils/p100218858
    Heb geen ervaring met dit merk, maar als Mans er tevreden mee is is het gewoon een goede tip! Ook voor op locatie waar je soms wat minder aandacht hebt voor je dure spulletjes..

Voor dat geld kan je er zelfs 2 kopen als je meer rails wilt hebben. Of zijn die ook los verkrijgbaar?

Weet je toevallig welke merken er op deze rails passen?
    Ik eet en leef van hout

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Boktor Bekijk Berichten
    Heb geen ervaring met dit merk, maar als Mans er tevreden mee is is het gewoon een goede tip! Ook voor op locatie waar je soms wat minder aandacht hebt voor je dure spulletjes..

Voor dat geld kan je er zelfs 2 kopen als je meer rails wilt hebben. Of zijn die ook los verkrijgbaar?

Weet je toevallig welke merken er op deze rails passen?
    Om occasioneel een stukje te zagen zal deze zaag inderdaad voldoen. Maar wat als je op een keer 10 meter eik van 55mm gaat schulpen? Komt dat goed of eindigt dat met rooksignalen? Om nu plots een zaag van een merk met een bedenkelijke reputatie naast een A-merk te zetten zonder een behoorlijk review vind ik nogal kort door de bocht.
    Wie voelt zich geroepen om deze zaag aan de tand te voelen?
    Het is maar dag en avond, en heel even middag...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mathieu Bekijk Berichten
    Om occasioneel een stukje te zagen zal deze zaag inderdaad voldoen. Maar wat als je op een keer 10 meter eik van 55mm gaat schulpen? Komt dat goed of eindigt dat met rooksignalen? Om nu plots een zaag van een merk met een bedenkelijke reputatie naast een A-merk te zetten zonder een behoorlijk review vind ik nogal kort door de bocht.
    Wie voelt zich geroepen om deze zaag aan de tand te voelen?
    Alle waar uiteraard naar z'n waarde...
    Met een goed zaagblad vanaf het begin zal ook veel schelen.
    Ik eet en leef van hout

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Boktor Bekijk Berichten
    Alle waar uiteraard naar z'n waarde...
    Met een goed zaagblad vanaf het begin zal ook veel schelen.
    Uiteraard, een Mafell of Festool met bot of ongeschikt blad presteert ook niet (hoewel hier ooit iemand vond dat je ook moet kunnen schulpen met een zaagblad voor plaat).
    Maar het gaat over veel meer dan dat. Speling en tolerantie op onderdelen en instellingen, motorvermogen, geluid...
    Ik heb ooit een (gekregen) Perel boormachine gehad. Zou 750 Watt moeten zijn. Maar bij eerste serieuze belasting met een klokzaag was de machine er aan. Was voor weg te gooien na enkele gaten. Daarna verder gewerkt met een 30 jaar oude Metabo die al veel gebruikt (en misbruikt) is. Die gaf geen kik en doet het nu 10 jaar later nog altijd.
    Het is maar dag en avond, en heel even middag...

Kijk ook eens hier na en bedenkt dan of je een goedkope invalzaag wilt:

Volgens wordt deze invalzaag in Nederland verkocht als Batavia en als Powerplus invalzaag.
    Laatst gewijzigd door L.N.; 13-08-17 om 07:16.

Even snel door de filmpjes gewandeld, het valt mij op dat die "goedkope" machine ( 1/5 van de prijs van een Festool) een mooi resultaat neerzet. Oké, geen machine om dagelijks in handen te hebben, maar voor 90% van de hobbyisten is deze machine al meer dan geschikt. Is trouwens ook de conclusie van tester.

Ik zou dat goedkoop ding eens willen zien zagen met een identiek zaagblad als de Festool Goe kans dat het zaagbeeld dan krak hetzelfde is.
    Om als occasionele gebruiker 5x meer uit te geven aan een machine die iets stiller is en iets beter het stof opvangt, of waar het snoer losgekoppeld kan worden??????

Het zou pas erg zijn als de tester GEEN verschillen had geconstateerd

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2011
    Helemaal met je eens touh,
    zei ik, die zelf wel een Festool heeft maar dat komt alleen maar omdat ik een gereedschap tic heb.
    Mvg, .
    Waar gehakt wordt, vallen spaanders.

Volgens mij is het zaagblad belangrijker dan de machine. Een Festool heeft ook niet genoeg vermogen om een beetje vlot massief hout te schulpen. Daar komt na 10 meter eiken ook rook uit, als je niet zo veel geduld hebt. Een normaal snoer is een pre. Een reparatiestekker van Festool is haast even duur als een goedkope zaagmachine. Goedkope machines moet je eigenlijk upgraden met een setje fatsoenlijke lagers en een behoorlijk zaagblad. Ik begrijp dat dat niet voor iedereen is weggelegd. De nieuwe zaagbladen van Festool zien er ook uit of ze bij de zelfde fabriek worden gemaakt als die van de aldi. De grote hardmetalen tanden van vroeger hebben ook het veld moeten ruimen. Als ik nu een nieuwe zaagmachine zou moeten kopen , zouden het er twee van een goedkoop merk worden, die wel op de Festool rail passen. Vaak heb je 3 jaar garantie. Gaat hij in rook op pak je de andere en breng je de kapotte terug voor garantie.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spaander Bekijk Berichten
    Helemaal met je eens touh,
    zei ik, die zelf wel een Festool heeft maar dat komt alleen maar omdat ik een gereedschap tic heb.
    Mvg, .
    +1
    Een echte vakman maakt veel met weinig gereedschap.
    Ik heb veel gereedschap.......

Forum Rechten