Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 6 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 51

Onderwerp: Invalzaag

Invalzaag

Beste leden

Na veel gelezen te hebben over invalzagen zijn er voor mij persoonlijk nog twee opties namelijk Festool of Mafell.
    Is Mafell nu echt zo veel beter dan Festool? Graag info over persoonlijke ervaring voor ik me één van deze machines aanschaf. Waarvoor dank!!

Volgens mij is het verschil klein. Beide zijn uitgebreid gereviewed, worden als goed ervaren en veel verkocht. Ik ben erg blij met mijn TS-55, zie geen tot weinig nadelen. De mafell lijkt me ook mooi, maar ik zie geen reden om er voor mij zelf meer geld aan uit te geven. Gereedschappro heeft er een goede vergelijking van: http://www.gereedschappro.nl/nieuws/...lzagen-test/50

@SimondelaCourt
    Bedankt, ik ga de vergelijking in de link die je opgeeft eens goed lezen!!

Alleen vraag ik me wel af of de tests die gereedschappro wel onafhankelijk zijn zoals ze beweren het is namelijk een mafell dealer en geen festool dealer ik zou er dan wel voor zorgen dat het merk dat ik voer als beste uit de tests zou komen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door anthony Bekijk Berichten
    Alleen vraag ik me wel af of de tests die gereedschappro wel onafhankelijk zijn zoals ze beweren het is namelijk een mafell dealer en geen festool dealer ik zou er dan wel voor zorgen dat het merk dat ik voer als beste uit de tests zou komen
    De test is destijds onafhankelijk verlopen, maar Gereedschappro is inderdaad geen fan van grijs/groene machines,
    wat uiteraard ook niet hoeft.
    Laatst gewijzigd door mathieu; 10-08-17 om 17:52.
    Het is maar dag en avond, en heel even middag...

Ikzelf heb voor de goedkopere blauwe uitvoering van Bosch gekozen. Nog steeds geen spijt van.

Vandaar mijn vraag omdat het allemaal wat verwarrend is. Natuurlijk is het wel zo dat DE machine niet bestaat.......anders zou er maar 1 merk het goede zijn.

Maar zo groot is het verschil natuurlijk ook niet. Het zijn allemaal goede machines. Het verschil is meer het bijbehorende accessoire systeem, of je dat hebt of niet, persoonlijke voorkeur in de vorm van de machine en nog meer details. Maar zagen, en ook wel goed, kunnen ze allemaal

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Ik heb de Makita sinds 2010 en ben daar uiterst tevreden over!

(behalve dan dat ik het vermoeden heb dat er wat speling op de zaagas aan het ontstaan is, maar goed de nodige (k)m's zijn dan al gezaagd).
    Met vriendelijke groet,
    Joris

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SimondelaCourt Bekijk Berichten
    Het verschil is meer het bijbehorende accessoire systeem
    Da's een belangrijke... maar moeilijk in te schatten als je er nog niet in zit. Festool is echt wel een 'systeem', dat promoten ze ook. Meerdere machines op dezelfde geleiderails, elke machine dezelfde plug-it snoer (ongelooflijk handig!), T-Loc systainers in het algemeen, systainers passen op afzuigers, Kapex120 net zo hoog als systainer 1, T-slot lijmklemmen in rails en op MFT werkbladen, ... Je creëert extra voordelen hoe meer artikelen je van hen hebt/combineert. Dat hebben ze goed bekeken natuurlijk...

Forum Rechten