Bladeren van lindeboom. ?

drever

Actieve deelnemer
2 apr 2016
35
1
dit is blad van een hazelaar .
soms met en soms zonder dat kleine "staartje "
let op de reeds aanwezige katjes die aan de achterzijde van het blad zichtbaar zijn .
groetjes van drever






IMGP5434.jpgIMGP5436.jpg
 

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Alvast bedankt voor de reacties,

Het is een stam die ik een paar maanden geleden mee heb kunnen nemen.
Ik heb deze rechtop op het gras gezet en met een stukje plastic de bovenkant afgeplakt om het drogen te vertragen.

Hij staat dus een paar maandjes op het gras/ aarde en krijgt nu deze scheuten met bladeren :)
Ik zal morgen een paar foto's maken van de stam in volle glorie.

Peter.
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Het is geen Linden, volgens mij is het Hazelnoot blad, probleem is dat er nogal wat verschillende hazelaar is maar er zijn ook verschillende Linden soorten.Maar al de lindens die Ik ken hebben fijnere kartels aan het blad dan Hazelaars, een foto hier van een die veel op de OP zijn foto lijkt.
Corylus avellana.jpg

De volgende foto is van mij de tweede van het net rn de derde ook van mij hier in Canada.

Linden tree.jpg Linden blad.jpg Linden bladeren.jpg
 
Laatst bewerkt:

massis

Actieve deelnemer
4 mei 2012
657
49
Bilzen, BE
Lijkt mij ook vrij zeker hazelaar, heb er een aantal identieke in de tuin staan. Ook de groeiwijze van de twijg lijkt mij typisch voor hazelaar.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.494
960
Riemst
Het zou iep kunnen zijn. iep kan behoorlijk stinken, kan je even testen.
Hazelaar lijkt me onwaarschijnlijk. Die heeft een gladde bast.
 

JMe

Actieve deelnemer
25 mrt 2017
124
34
coryluscolurna2.jpg
dit is de boomhazelaar
iep@1@bastdichtbijbarkupclose@img_2962.jpg
dit is de iep
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Ik ben op het web bezig geweest om de verschillende hazelnoot bomen en struiken te vinden die gebruikt worden, sommige voor brandhout andere voor siertuin en dan de commerciële soorten.

Volgend my is dit een boom hazelaar, de bladeren en de schors lijkt er ook veel op, maar er is natuurlijk wel verschillen tussen de verschillende soorten hazelaar bomen.

Waneer het hout gedraaid word kunnen we meer zekerheid krijgen, met Iep hout dat heel makkelijk te IDn is.

Turkse hazel schors.jpg Hazel orchard.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.