Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 39

aanschaf trek-, radiaal-, afkortzaag

Beste mede houtbewerkers,

In het verleden heb ik tijdens mij bouwkunde opleiding (waar ik nu niets meer mee doe) meubileringsvakken gevolgd en ben daar weer een beetje mee bezig (hobbymatig). Nu hadden we op de opleiding allemaal apparaten waar je nu alleen maar van kan dromen in je garage, maar ik wil toch het een en ander opnieuw gaan aanschaffen.

De afgelopen jaren heb ik gewerkt met een radiaalzaag van de Lidl (lidl, gemaakt door scheppach) en die was prima voor het afkorten van panlatten e.d. maar met met het maken van meubels schoot deze zaag behoorlijk te kort. Niet mooi in te stellen en er zit speling in.

Nu waren in het verleden Makita en Bosch blauw een beetje de merken, maar na enig eigen zoekwerk kwam ik uit bij de festool Kapex KS 60 uit. Een erg mooie zaag en compact. Het merk ryobi zei mij niks, maar vond de ryobi ems254l ook mooi en wat ik er over las geen gekke keus. De Bosch GCM 800 sj vind ik ook degelijk en compact overkomen. Heeft mijn voorkeur, ook gezien de prijs.

Wie heeft ervaring met deze machines icm met het maken van meubels? Positief en negatief.

Mijn budget is toch wel max wat de festool kost, maar alleen als anderen niet voldoen of niet zuiver werken (of niet te kalibreren zijn). De zaag zal eens in de twee maanden gebruikt worden en een stillere motor is altijd een pre.

Ik hoor graag van jullie en alvast veel dank.

Misschien de zoekfunctie even benutten,...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door littleart Bekijk Berichten
    Misschien de zoekfunctie even benutten,...
    Ik kon niets vinden over de Bosch GCM 800. Daar ben ik best wel in geïnteresseerd. Misschien heeft niemand deze?

Top! ga ik eens rustig lezen, erg bedankt.
    Stond niet veel in, hen een pm gestuurd naar diegene, of hij hem heeft aangeschaft en of deze beviel.
    Laatst gewijzigd door zaagman; 09-08-17 om 08:17.

De DeWalt dws774 (qs) is geen gekke zaag. Maar lees verschillende verhalen. Is deze vergelijkbaar met de Kapex?
    Of is dat verschil niet merkbaar?

Ik heb er eentje, ik vind hem gigantisch goed. Festool is denk ik wel beter als je echt puur meubeltjes gaat maken.

Ik gebruik hem momenteel bij het zetten van een HSB en in de toekomst ook voor iets ruwere meubels.

Sorry, vergeten te vermelden, inderdaad, ik heb de dewalt dws774 qs. Heel tof zaagje, schaduwlijn is giantisch handig, heel stevig stabiel, perfect fijn af te stellen, zaagt best krachtig.

Ik ben fan met andere woorden!

Dank! Kun je met de Dewalt die diepte instellen, zodat je sleuven/groeven kunt maken voor bijv kruis verbindingen

Forum Rechten